Jump to content

Rekordforsøk Oslo - København pågår nå


sap_2000

Recommended Posts

De greide vel rekorden i -86 med et par timers margin, men de fikk ikke trofeet pga at det ikke var et komersielt fartøy. Var det ikke slik? I min bok tok de rekorden, trofé eller ikke ;-)

 

Fra: http://en.m.wikipedia.org/wiki/Blue_Riband

"In 1986, Richard Branson was successful in setting a new eastbound transatlantic speed record in the powerboat Challenger II. He was not awarded the Hales trophy because his boat was not a commercial vessel."

 

Noen har tatt den senere og vil helt sikkert gjøre det igjen en gang :-)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Fascinerende alle sammen synes jeg :-) Har lest litt om Catene som går på egen kjøl fra verftet i Tasmania og over stillehavet med ekstra tanker på deliveryturen.

Hadde vært gøy å vært med på en av de båtene. Tipper de koste seg på turen over atlanteren.

 

Den timeslange dokumentaren om VAC 1 og 2 så jeg mange ganger som sneip på 80-tallet. Utfordringene, byggingen av båten, forbredelsene, en av tankingene i atlanteren hvor de fikk masse vann i dieselen og alt hang i en tynn tråd. Så fikk de fløyet ut filtre og div som ble flydroppet.

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Hei sap_2000!
Om du finner det litt fasinerende, bli med å spleise på en G36. Da skal vi sette en del rekorder :smash:
Og i tillegg, fikser vi "Norskekysten sekund-for-sekund", som en kombinasjon av miniserien Norskekysten og Hurtigruten minutt for minutt :lol:


PS.
Voldsomt trivelig miniserie som Norskekysten :
http://tv.nrk.no/serie/norskekysten/DVFJ67001109/sesong-1/episode-1

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...