Jonesy Startet 29.August.2014 Del på Facebook Startet 29.August.2014 Heisan ! Fikk melding fra hytteforeningen om at jolla begynte bli full av regnvann, og har sett annonsen for Länsmann-pumpen. Jolla er som dere ser en liten With 10fot med 5HK, som er bundet med sånt system. Båtplassen er helt innerst på en lang flytebrygge (min er bundet til fast brygge innerst da), og det er to slike lange brygger til aktenfor båten der vinden kommer utenfra og inn i viken, altså ganske beskyttet. Så poenget, lurer på hvilke erfaringer noen har gjordt seg ang "Länsmann", fungerte den som annonsert, og tror du evt den vil funke for min båt ? Foto fra annonsen av Länsmann: Spørsmål 2, den andre typen Wave bølgepumpe: Noen som har erfaring med denne også? Funksjonalitet, henge i tau over ripa etc ? (min lille jolle er ikke så høy) Litt mer upraktisk da må tas med i jolla når er ute med den, iforhold til Länsmann som jeg ville klipset fast akter, og bare klipset fast i overhengende tauet når er ute med båten. God båthelg! Sitér dette innlegget Link to post
Oliver Svart 29.August.2014 Del på Facebook Svart 29.August.2014 Lânsmann krever ganske kraftig "napp" i fortøyningen for å virke, definitivt mer enn det bildet ditt viser. Jeg fikk ikke min til å funke, med en langt mer utsatt plassering i forhold til vind. Har ikke prøvd Wave. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 29.August.2014 Del på Facebook Svart 29.August.2014 Hei Eg har ein Wave du kan få rimeleg. (Pumpa kom med ein båt eg ikkje har lengre.) Eg hadde ei snekka som var fortøyd i bås. Ved å ha litt slakke fortøyningar, og festa pumpa midt på eine forøyningstauet jobba pumpa kvar gong båten rørte seg litt i vinden. Ask Sitér dette innlegget Link to post
finnarne Svart 29.August.2014 Del på Facebook Svart 29.August.2014 Har vært fornøyd med både Wave og Länsmann. Men som andre sier, Länsmann trenger stram fortøyning. Begge trenger litt bevegelse for å virke. Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
index Svart 29.August.2014 Del på Facebook Svart 29.August.2014 Vi hadde Wave på hytta i en årrekke. Før måtte stort sett båten heves etter hver skikkelige nedbørsperiode, men med bølgepumpa holdt den seg tom uansett vær. Dette var riktignok i ferskvann, men vi hadde den i bruk i 10-12 år uten feilslag. Har hørt at ikke alle er like fornøyd med den i sjøvann, uten å vite sikkert hvorfor. Feil bruk, eller groing/korrosjon kanskje? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
GeirV Svart 29.August.2014 Del på Facebook Svart 29.August.2014 Fattern hadde en slik en i båten sin for noen år siden (12 fots jolle på hytta). Men det var nok for stille vann (båten ligger i en stille vik uten bølger, selv når det røsker litt). Ihvertfall var det alltid mye vann i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Jonesy Svart 29.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.August.2014 Ok, takk for tips! Hei Ask, må dra avgårde i dag/nå for å få gjort lenset/satt på lensepumpe pga helg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.