Jump to content

Erfaringer Lânsmann - og "vanlig" bølgepumpe ?

Jonesy

Recommended Posts

Heisan !

Fikk melding fra hytteforeningen om at jolla begynte bli full av regnvann, og har sett annonsen for Länsmann-pumpen.

Jolla er som dere ser en liten With 10fot med 5HK, som er bundet med sånt system.

bilde

Båtplassen er helt innerst på en lang flytebrygge (min er bundet til fast brygge innerst da), og det er to slike lange brygger til aktenfor båten der vinden kommer utenfra og inn i viken, altså ganske beskyttet.

Så poenget, lurer på hvilke erfaringer noen har gjordt seg ang "Länsmann", fungerte den som annonsert,

og tror du evt den vil funke for min båt ?

Foto fra annonsen av Länsmann:

bilde

Spørsmål 2, den andre typen Wave bølgepumpe:

bilde

Noen som har erfaring med denne også?

Funksjonalitet, henge i tau over ripa etc ? (min lille jolle er ikke så høy)

Litt mer upraktisk da må tas med i jolla når er ute med den, iforhold til Länsmann som jeg ville klipset fast akter, og bare klipset fast i overhengende tauet når er ute med båten.

God båthelg!

Vi hadde Wave på hytta i en årrekke. Før måtte stort sett båten heves etter hver skikkelige nedbørsperiode, men med bølgepumpa holdt den seg tom uansett vær. Dette var riktignok i ferskvann, men vi hadde den i bruk i 10-12 år uten feilslag. Har hørt at ikke alle er like fornøyd med den i sjøvann, uten å vite sikkert hvorfor. Feil bruk, eller groing/korrosjon kanskje?

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...