Gnisten Startet 29.August.2014 Link til dette innlegget Startet 29.August.2014 (redigert) Min kartbrikke med Bluechart G2 vision er defekt. Ved henvendelse til maritim i Bergen (Damsgård), hvor jeg har kjøpt dataene, mener de at jeg må kjøpe helt nye kart. Jeg trodde i min naivitet at sålenge jeg lå inne som kjøper av disse dataene i deres system, så skulle det la seg gjøre å gjenopprette disse. Er ikke dette et kjøp av lisens til kartdata? Det er jo heller ingen måte å ta backup/restore av disse brikkene såvidt jeg vet. Det mest snåle er at maritim.no skriver i en epost at hvis jeg hadde lastet ned dataene fra internett, så blir det en annen problemstilling.... Hvis dette medfører riktighet bør jo alle slutte å kjøpe dette produktet fra en fysisk butikk! Noen som vet hvordan dette egentlig henger sammen eller har andre erfaringer her? (For ordens skyld gjør jeg oppmerksom på at saksbehandler maritim (Damsgård) er informert om dette innlegget). Redigert 29.August.2014 av Gnisten (see edit history) Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
baatan Svart 29.August.2014 Link til dette innlegget Svart 29.August.2014 Sjekk på den der piratbukta, trur du skal finne det du leter etter. og i ditt tilfelle ja jeg hadde levd veldig godt med det. Sitér dette innlegget Link to post
Gnisten Svart 29.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.August.2014 Skjønner ikke bæret av innlegget/svaret ditt baatan... Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
Bonita I Svart 29.August.2014 Link til dette innlegget Svart 29.August.2014 Du kan vel sende inn brikken til Garmin Norge, og betale for oppdaterte kart. Da er vel problemet løst eller ? Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
skhauge Svart 30.August.2014 Link til dette innlegget Svart 30.August.2014 Er det brikke eller data på brikke som er problemet? Kan du feks lese av kortet i en pc? Du kan kopiere data fra kortet til et nytt kort men da vil det ikkje fungere på grunn av "lisens" er knyttet opp mot id på minnekort samt kartets id. Men om du mangler fil på kortet du har kan det være mulig å fikse dette. Sitér dette innlegget Link to post
Gnisten Svart 1.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.September.2014 Det er ikke mulig å lese eller skrive til brikken. Ergo er den defekt. Har skrevet til Garmin på deres service side, men her får jeg ikke respons og maritm.no er som sagt ikke særlig velvillig til å løse dette. For å gå litt tilbake til mitt opprinnelig spørsmål. Er det mulig å ta backup av disse kartene og ikke minst, ta restore av disse dataene inn på plotteren igjen? Noen som vet? Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
baatan Svart 1.September.2014 Link til dette innlegget Svart 1.September.2014 Ja det går fint. Kart ligger tilgjengelig på nett(pirat). Kjøp deg en ny minnebrikke, spesifikasjonen står i manualen. Last ned og kopier over. Sitér dette innlegget Link to post
skhauge Svart 1.September.2014 Link til dette innlegget Svart 1.September.2014 Tilbake til mitt svar. Du kan finne kart på nett. Du kan kopiere data over på en annen SD brikke. Men der stopper det. Det vil ikkje fungere for "lisens" er knyttet opp mot kart id og id på minnekortet. Sitér dette innlegget Link to post
Boddvar Svart 1.September.2014 Link til dette innlegget Svart 1.September.2014 Hadde en brikke selv som ble defekt. Tok kontakt med forhandler, og de sa at det hadde vært en del problemer med en batch. Ny kartbrikke ble sendt i posten etter et par dager. Kartet på min brikke var datert 2013. Fikk 2014 kart tilsendt. Sitér dette innlegget Båthistorikk : With 300 med 20 Hk Johnson - Blinken Hurrycane med 20 Hk Archimedes - 15 Skibsplast VS med 50 Hk Evinrude - 15 GH15 med 30 Yamaha - 17 Clipper med 90 HK Johnson - Askeladden 475 Fighter med 60 Hk Mercury . 2010-2015 Skarpnes 30 med Volvo TMD30 - 2015-2019 Scand Atlantic 2010 HT med Yanmar 427 hk - 2020- ? Jeanneau Sun Odyssey 42i 2007 Link to post
Allan E Svart 2.September.2014 Link til dette innlegget Svart 2.September.2014 Tilbake til mitt svar. Du kan finne kart på nett. Du kan kopiere data over på en annen SD brikke. Men der stopper det. Det vil ikkje fungere for "lisens" er knyttet opp mot kart id og id på minnekortet. Fungerer, kart er modifisert. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.