Jump to content

Skal lage fundament til innredning, Divinycell ?

Andreas Isaksen

Recommended Posts

Skal bygge ny innredning i min Halco 26, har revet ut mye av den gamle innredningen. Så lurte på om det er greit å plaste inn Divinycell ? må jeg da plaste dette inn på begge sider ?

Eller noen som har andre forslag ?

Skal bygge ny vegg fra dekket inn til styrhuset, (hele veggen også under motorrommet) Så skal jeg lage fundament for alt av innredning, var brukt x-finer på den gamle innredningen. Men ønsker å bruke noe som ikke trekker vann.

Skal bygge ny innredning i min Halco 26, har revet ut mye av den gamle innredningen. Så lurte på om det er greit å plaste inn Divinycell ? må jeg da plaste dette inn på begge sider ?

Eller noen som har andre forslag ?

Skal bygge ny vegg fra dekket inn til styrhuset, (hele veggen også under motorrommet) Så skal jeg lage fundament for alt av innredning, var brukt x-finer på den gamle innredningen. Men ønsker å bruke noe som ikke trekker vann.

Bruk kryss-finer, for all del. Finnes ikke noe bedre, totalt sett. Kommer ikke til å trekke vann, førne lenge etter at du er daud, om du gjør fagmessig arbeid..

Bruk kryss-finer, for all del. Finnes ikke noe bedre, totalt sett. Kommer ikke til å trekke vann, førne lenge etter at du er daud, om du gjør fagmessig arbeid..

Hmmm, dette var en litt spess konklusjon, Bruk diab divinycell !! H40-60 dette kan du kjøpe sikkert mange plasser til fornuftig pris, jeg kjøper hos wesitng i fosnavåg.

Om finer hadde holdt til han var daud hadde vel neppe diskusjonen eksistert? båten er jo allerede bygd på den måten..

Om du trenger skru hold, bor ut med en hullsag å fyll med billig glassfibersparkel å plaste over to lag på hver side og bore gjennom å bruk skiver.

Dette er evigvarende, laminering på begge sider er selfølgelig avgjørende. Inneplastet treverk er å blir bare elendighet!

Om du kjøper skikkelig divinycell trekker den ikke vann!!, jeg har hatt en platebit av H40 'diab(tror jeg) under open himmel i 8 år! den veirer ikke et gram mere en da den kom fra fabrikken, å jeg hadde ikke betenkt meg med å brukt den heller, som ny.

Dagens divinycell (da vet jeg ikke hva biltema leverer) har lukkede skumceller, 0g med mindre dette blir satt under trykk, trekker det heller ikke vann i det heletatt

Dagens plater må iike forvekles med 70-80 tales produkter av skum, jeg selv revet opp råttent skum så det holder....

.

Okey, takker for svar. =) Var kryssfiner fra før, det holder sikkert lenge det. Men den var begynt å bli litt vassdrokken i kantene. Så tenkte å bytte det ut, så det blir finere. Men vannfast kryssfiner holder sikkert veldig lenge vil jeg tro?

Skal prøve å plaste veggen inn til styrhuset fra dekket med polyuretanskiver først.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...