Andreas Isaksen Startet 29.August.2014 Link til dette innlegget Startet 29.August.2014 Skal bygge ny innredning i min Halco 26, har revet ut mye av den gamle innredningen. Så lurte på om det er greit å plaste inn Divinycell ? må jeg da plaste dette inn på begge sider ? Eller noen som har andre forslag ? Skal bygge ny vegg fra dekket inn til styrhuset, (hele veggen også under motorrommet) Så skal jeg lage fundament for alt av innredning, var brukt x-finer på den gamle innredningen. Men ønsker å bruke noe som ikke trekker vann. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 29.August.2014 Link til dette innlegget Svart 29.August.2014 Ja du må støpe på begge/alle sider. Alternativet er bonocell/polyuretanskiver: http://biltema.no/no/Bat/Kjemikalier/Ovrig/Polyuretanskive-252138/ Har brukt sistnevnte forholdsvis mye. Gunstigere i pris enn divinycell. Se litt nede på siden her: https://baatplassen.no/i/topic/97794-stell-og-oppgradering-av-en-gammel-dame-princess-riviera/page-16 og her: https://baatplassen.no/i/topic/97794-stell-og-oppgradering-av-en-gammel-dame-princess-riviera/page-18 Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Leve Norge Svart 29.August.2014 Link til dette innlegget Svart 29.August.2014 Skal bygge ny innredning i min Halco 26, har revet ut mye av den gamle innredningen. Så lurte på om det er greit å plaste inn Divinycell ? må jeg da plaste dette inn på begge sider ? Eller noen som har andre forslag ? Skal bygge ny vegg fra dekket inn til styrhuset, (hele veggen også under motorrommet) Så skal jeg lage fundament for alt av innredning, var brukt x-finer på den gamle innredningen. Men ønsker å bruke noe som ikke trekker vann. Bruk kryss-finer, for all del. Finnes ikke noe bedre, totalt sett. Kommer ikke til å trekke vann, førne lenge etter at du er daud, om du gjør fagmessig arbeid.. Sitér dette innlegget Link to post
zoltan Svart 29.August.2014 Link til dette innlegget Svart 29.August.2014 Bruk kryss-finer, for all del. Finnes ikke noe bedre, totalt sett. Kommer ikke til å trekke vann, førne lenge etter at du er daud, om du gjør fagmessig arbeid.. Hmmm, dette var en litt spess konklusjon, Bruk diab divinycell !! H40-60 dette kan du kjøpe sikkert mange plasser til fornuftig pris, jeg kjøper hos wesitng i fosnavåg. Om finer hadde holdt til han var daud hadde vel neppe diskusjonen eksistert? båten er jo allerede bygd på den måten.. Om du trenger skru hold, bor ut med en hullsag å fyll med billig glassfibersparkel å plaste over to lag på hver side og bore gjennom å bruk skiver. Dette er evigvarende, laminering på begge sider er selfølgelig avgjørende. Inneplastet treverk er å blir bare elendighet! Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 29.August.2014 Link til dette innlegget Svart 29.August.2014 Divinycell trekker vann! Iallfall den fra BT. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
zoltan Svart 29.August.2014 Link til dette innlegget Svart 29.August.2014 Om du kjøper skikkelig divinycell trekker den ikke vann!!, jeg har hatt en platebit av H40 'diab(tror jeg) under open himmel i 8 år! den veirer ikke et gram mere en da den kom fra fabrikken, å jeg hadde ikke betenkt meg med å brukt den heller, som ny. Dagens divinycell (da vet jeg ikke hva biltema leverer) har lukkede skumceller, 0g med mindre dette blir satt under trykk, trekker det heller ikke vann i det heletatt Dagens plater må iike forvekles med 70-80 tales produkter av skum, jeg selv revet opp råttent skum så det holder.... . Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 30.August.2014 Link til dette innlegget Svart 30.August.2014 Jeg kjøpte divinycell fra BT for et par-tre år siden. Har testet. Vannet renner tvers gjennom! Så vær obs. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Mulligan Svart 30.August.2014 Link til dette innlegget Svart 30.August.2014 Dersom du har boret et hull så renner det selvfølgelig rett gjennom. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 30.August.2014 Link til dette innlegget Svart 30.August.2014 Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Andreas Isaksen Svart 31.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.August.2014 Okey, takker for svar. =) Var kryssfiner fra før, det holder sikkert lenge det. Men den var begynt å bli litt vassdrokken i kantene. Så tenkte å bytte det ut, så det blir finere. Men vannfast kryssfiner holder sikkert veldig lenge vil jeg tro? Skal prøve å plaste veggen inn til styrhuset fra dekket med polyuretanskiver først. Sitér dette innlegget Link to post
Andreas Isaksen Svart 1.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.September.2014 Når jeg plaster på Divinycell, bruker jeg kun glassfiber duk og polyester ? eller må jeg smøre noe på Divinycellen først ? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 1.September.2014 Link til dette innlegget Svart 1.September.2014 Divinycell skal alltid grunnes før du laminerer på den. Grunn den med polyester, og slip lett før du begynner. Sitér dette innlegget Link to post
Andreas Isaksen Svart 1.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.September.2014 Okey takk =) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.