Hellfire73 Startet 31.August.2014 Del på Facebook Startet 31.August.2014 Jeg ønsker å kjøpe en Nidelv 26, og disse kommer stort sett med VP eller Yanmar motorer. Jeg kan litt om dieselmotorer, men har ingen erfaring med slike motorer i båt. Hvilke feil/symptomer skal man se etter? Eksosbend? Turbotrykk? Kompresjon? Dyser? Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 31.August.2014 Del på Facebook Svart 31.August.2014 Hei, og velkommen til baatplassen Her må du nok formulere litt bedre hva du mener. Er det snakk om brukt eller helt nytt ? Når du har funnet drømmebåten så kan du komme tilbake med årsmodell , motortype, antall timer den har gått hvis det er snakk om brukt, om det er drev eller aksling osv. I det hele tatt mest mulig data om både motor og båt. Først da er det mulig og gi råd om hva som kan være svakheter. Sitér dette innlegget Link to post
Hellfire73 Svart 31.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.August.2014 Brukt Nidelv 1985 Mod. Med VP TMD30A med aksling. Gått 1780 timer. Sitér dette innlegget Link to post
Hellfire73 Svart 31.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.August.2014 Kanskje dette hjelper? http://www.finn.no/50833328 Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 31.August.2014 Del på Facebook Svart 31.August.2014 Det hjelper ja, men om jeg kan hjelpe er tvilsomt. Jeg er ikke på båtjakt og kjenner ikke båt, motor og marked. Men den så veldig kjekk ut . Motoren er sikkert kjent for mange, men som sagt vil jeg ikke uttale meg om motor jeg ikke har erfaring med. Det får noen andre gjøre. Men et lite søk på Finn viste få båter i dette segmentet synes jeg. Det kan vel være at det har vært, og er langt flere for salg, men at disse nå er tatt bort fra Finn. Det skyldes jo at det koster og ha annonse liggende ute hele tiden. Jeg tipper du har langt mer å velge i enn det Finn viser pr i dag. Kanskje jeg hadde ventet til litt senere, eller til våren da sikkert flere vil prøve og selge igjen. Du kan jo prøve en ønsket kjøpt annonse også, og se om det blir respons. Men nå kom jeg helt utenfor det du spurte om, men jeg velger som sagt og avstå. Det får noen andre ta seg av. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.