Jump to content

2 kg propanflaske Stavanger-området

MamaBear

Recommended Posts

Hei!

Vi har akkurat fått båten vår - og bor om bord i Tananger gjestehavn (Stavanger). Er mest sannsynlig straks tomme for propan, og forsøkte å finne tak i ny flaske 2 kg - vi vil gjerne ha en ekstra flaske også. Men ingen har noe mindre enn 5 kilos, av de forhandlere vi har ringt rundt her. Noen som vet om noen som har?

Og hva i alle dager gjør vi når vi skal på tur senere, dersom samtlige forhandlere kun har 5 kg og større, da...?

Takker på forhånd for tips! :-)

Hei igjen og takk for svar! Dette er virkelig et topp forum for nybegynnere som meg - fullt av hjelpsomme, erfarne båtfolk! :-) :-) :-) :thumbsup:

Jeg ringte også AGA og spurte, og de sier at det stort sett er marinaer etc. som har disse 2 kg flaskene, men jeg kunne ringe Sea Weld Pro AS, Sandnes. Og de hadde utsalg ved Kvadrat. Ikke så lettvint for båtfolk som kommer hit på ferie med båt og uten bil da, men han jeg snakket med der, sa at båtfolket stort sett har 2-3 sånne flasker, og bytter dem en gang i året. Blir litt oftere for oss som skal være på båten hele tiden nesten. Så får kjøpe et par flasker til og så bytte så snart en går tom, så har vi alltid.

Jeg er ikke så veldig glad i gass, må jeg innrømme - synes det er litt skummelt... Prøver å overbevise hjernen om at strøm sikkert er minst like skummelt, starter i hvert fall nok branner i løpet av et år, så.... Jaja...

Nei - foreløpig ble det feil.... Det er ikke de blå, runde gassflaskene, men en grå med husholdningsuttak som vi har, og da er det visst Statoil-flasker. Men ingen Statoiler gidder å ha dem, da..... Så her blir det nok bare å rydde plass til 5 kilos flaske i et annet rom ute i cockpit, for sånn som dette kan vi jo ikke holde på når vi er på tur med båten heller. Merkelig opplegg.... :nonod::nonod::nonod::confused:

OK, da blir det nok Statoil der i Hillevågsveien -eller Haugesundsgt. som det står på adressen. Eneste stedet jeg har ringt som de har grå flaske med håndtak og husholdningsuttak, slik vi har på båten. Pfffff - men som sagt, bare å rydde plass til større flaske senere, tydeligvis. Kjipt å måtte dra helt fra Tananger og inn til Stavanger sentrum hver gang flaska er tom, og vi har normalt ikke med bilen hit heller, den bor i Mysen. Vet ikke om man får lov å dra meg seg gassflasker på bussen - kan jo gjemme den i en bag, da - hehe! Men får se om vi får plass til en større, da er det jo bare å svippe ned på Jernia her i Tananger.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...