Bergen dørk Startet 2.September.2014 Link til dette innlegget Startet 2.September.2014 Da nærmer ny og lovende båtmesse seg i Oslo denne uken: http://www.baterisjoen.no/hjem/ Kjekt om synspunkter på messen og ikke minst bilder blir postet i denne tråden og kanskje den også kan benyttes for å avtale en kopp kaffe med andre Båtplassen-medlemmer. Vi får starte litt med forventninger siden det er et par dager til messen går av stabelen. Hva tror folket om årets messe? For min del synes jeg det er veldig positivt at den legges til Aker Brygge. Tilgjengelig. Flott nytt anlegg. For meg "ikke Oslo-boende" var det litt kav å komme seg ut til Fornebu i vinter (eller når det var) med buss. Dette blir bra tror jeg! Utstilleroversikten virker også lovende. Slik jeg forstår det skal den nye Bavaria 360 Sport vises for første gang: http://www.batliv.com/wip4/detail.epl?id=2182588&cat=5867 Den ser meget flott og lovende ut, selv om jeg vanligvis kan styre min begeistring for disse båtene. Dette var jo en skikkelig vestlandsutgave. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
njal Svart 2.September.2014 Link til dette innlegget Svart 2.September.2014 Jeg har tenkt meg inn dit med båten på lørdag. Mener det går å ligge på Tjuvholmen med seilbåt nå. Noen som kan bekrefte dette? Og er det lov å ligge over natten på Tjuvholmen Sitér dette innlegget Båten min:Livet med Tortuga, Maxi Fenix 28 fot Link to post
Jankar Svart 2.September.2014 Link til dette innlegget Svart 2.September.2014 Du kommer ikke inn under brua på tjuvholmen med mast, så om du vil ligge inne i "bukta" på tjuvholmen, kommer du vel ikke inn. Mener at båten kan ligge over natten på tjuvholmen, men at man ikke kan sove i den. Er det jeg hørte sist ihvertfall. Sitér dette innlegget Link to post
Figaro Svart 2.September.2014 Link til dette innlegget Svart 2.September.2014 Det er nå åpnet en passasje inn til bukta på Tjuvholmen, slik at seil og større båter kommer inn. Det lå flere seilbåter der igår, men det var alle utstillerbåter til båtmessa så det ut til. Så det spørs om det blir noen gjesteplasser "til overs" der. Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Ms Fortuna Svart 2.September.2014 Link til dette innlegget Svart 2.September.2014 nye Tjuvholmen Havn kan man se her http://msfortuna.no/Tjuvholmen%20Havn.html Sitér dette innlegget Link to post
olews Svart 2.September.2014 Link til dette innlegget Svart 2.September.2014 Etter utstillerlisten å dømme blir nok dette ganske bra. Det var på Operaen/Sukkerbiten i fjor og på tross av gråvær og regn når vi var der var det en hyggelig opplevelse. Flytting til Aker Brygge er sikkert bra, for de med gode lommebøker så kan man bo på The Thief og parkere i kjelleren, vi andre kan bo hjemme og ta 54 bussen som stopper bare meter unna inngangen. Det er moro å se båtene i sjøen, det er noe annet enn å se noen få i en utstillingshall. Kanskje det vanker noen gode tilbud som man ikke kan si nei til ? Skal ombord i Allures 39, selv om den er for stor så har vi bestemt oss for Al båt neste gang. Sitér dette innlegget Ole S/Y Algol Link to post
Jankar Svart 2.September.2014 Link til dette innlegget Svart 2.September.2014 Se der du, de har åpnet opp på siden der da er det jo bare å kjøre på, men de båtene som ligger der nå, bla den katamaranen er charterbåt som skal reklamere for turene sine under messa, vet ikke om det er fult der? Sitér dette innlegget Link to post
Andboats Svart 2.September.2014 Link til dette innlegget Svart 2.September.2014 (redigert) Dette er kopiert fra siden til Båter i sjøen. Besøkende med båt til Båter i sjøen Kommer du med båt til Båter i sjøen på Aker brygge kan du fortøye i gjestehavnen på Tjuvholmen. Her koster det 125,- for 1/2 dag og 250,- pr døgn. Alle fasiliteter som strøm og vann er tilgjengelig, men ingen overnatting i båtene er tillat. Redigert 2.September.2014 av Andboats (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
njal Svart 2.September.2014 Link til dette innlegget Svart 2.September.2014 Jeg synes det virker rart at det ikke er lov å sove i båtene. Det er veldig uvanlig. Sitér dette innlegget Båten min:Livet med Tortuga, Maxi Fenix 28 fot Link to post
Pequod Svart 2.September.2014 Link til dette innlegget Svart 2.September.2014 Det er nok ikke så mye der som er interessant for en som meg og kjøpe båt skal jeg i alle fall ikke, men tenker nok at jeg tar en liten sveip innom ja... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Bergen dørk Svart 2.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.September.2014 (redigert) Selv om man ikke skal kjøpe, er det kjekt å se på båter, drømme litt, diskutere med kjente man møter, studere ulike konsepter, se på utstyr osv. Synes båtmesser alltid er kjekt, jeg (selv om det meste blekner etter fjorårets tur til Düsseldorf), og spesielt når båtene ligger på sjøen. Denne gangen skal jeg se litt ekstra på konsepter på 23-25 fot; gjerne med utenbords og eget toalettrom. Og siden man er innom i uken i jobb er det hyggelig å ta en dag ekstra og spankulere litt rundt på båtmessen. Det tror jeg er bra for den psykiske helsen, om enn ikke alltid for lommeboken. By the way: Noen som vet om denne Sealinen blir å se på messa? http://www.batliv.com/wip4/detail.epl?id=2182393&cat=5867 Redigert 2.September.2014 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
BingoBonzo Svart 2.September.2014 Link til dette innlegget Svart 2.September.2014 By the way: Noen som vet om denne Sealinen blir å se på messa? http://www.batliv.com/wip4/detail.epl?id=2182393&cat=5867 I følge produktoversikten er svaret nei.. http://www.baterisjoen.no/for-besokende/produktoversikt/ Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
Bergen dørk Svart 3.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.September.2014 Takk, den hadde jeg ikke sett. Litt av hvert å kikke på, iallefall. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Bergen dørk Svart 3.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.September.2014 Her er nå 2 spennende nyheter på messen: http://www.hegnar.no/motor/artikkel516427.ece Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
SuperGnisten Svart 3.September.2014 Link til dette innlegget Svart 3.September.2014 Blir "live seiling" å få med seg i helgen og. NM i Match seiling går rett utenfor Aker brygge.. Seiles i DS37 og kan by på mye bra seiling rett utenfor bryggen.. Seilte forbi området i går, og ser ut som om den vanlige gjestebryggen blir brukt til messeområdet, så da er det nok dårlig med fortøyning der. Det er kanskje mulig å bruke bryggene litt lengre inn, langs selve "bryggen" Sitér dette innlegget sol + øl + seiling -regn = en god sommer.. Link to post
Astor Svart 3.September.2014 Link til dette innlegget Svart 3.September.2014 Reiser inn på messa i morgen torsdag. Fra 11.00 og utover. Leter etter nyheter å skrive om til Båtens Verden. Morsom pensjonistjobb. Har et morsomt kamera som kan dokumentere event ulykke lik den tragiske som skjedde i Oslo i dag da to båter kolliderte. Skal se om detver noe for båtfolket. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
sap_2000 Svart 3.September.2014 Link til dette innlegget Svart 3.September.2014 Tok meg et sveip forbi Aker Brygge i ettermiddag på og tok noen bilder. Synes det så bra ut og lokasjonen er klart bedre enn i Bjørvika. Tar meg vel en tur på messa til fots innen søndag. Må jo innom i år som alle år før og snuse litt selv om jeg ikke har noen planer om båtbytte ;-) Ble litt overrasket over å se NW 430 der og NordWest på utstillerlista. Er det Benny & co som er i sving igjen, eller det nye selskapet? Var det ikke noe greier med rettighetene til navnet? Til og med biler var utstilt på brygga. På ytterste brygge lå trawlerene. 2 Clippere og en svær Flemming Om man ankommer med båt kan man kjøre inn på vestsiden av Tjuvholmen uten høydebegrensning da lekteren som tidligere sperret innløpet er flyttet til siden. Inn forbi Kongeskipet. Hadde dog ikke følt meg trygg på å få plass i helgen da det ikke er så mange gjesteplasser der inne og selv i dag var det ganske fullt. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bonus Svart 3.September.2014 Link til dette innlegget Svart 3.September.2014 (redigert) ... Ble litt overrasket over å se NW 430 der og NordWest på utstillerlista. Er det Benny & co som er i sving igjen, eller det nye selskapet? ... Gillholms Marina og en eiendomsinvestor, kjøpte jo NordWest etter konkursen. Og, Gillholms Marina står på utstillerlisten. Mener jeg leste et eller annet sted at denne 430'en er bygget i Gillholms regi ... Utstillerinformasjon Gillholms Marina AB | NW-Sales AB Stand: B 13 Internett: http://www.gillholmsmarina.se Epost: richard@gillholmsmarina.se Telefon: +4630434977 Telefax: +4630439614 Utstilte produkter. Nord West 430F Forøvrig hadde jeg klart en Fleming 65 ... Redigert 3.September.2014 av Bonus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
krone Svart 4.September.2014 Link til dette innlegget Svart 4.September.2014 En annen nyhet å beskue er de nye innenbordsmotorene fra Hyundai SeasAll. 125, 170 og 250hk er utstilt i telt nr 3. Rett ved siden av hovedinngangen. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 4.September.2014 Link til dette innlegget Svart 4.September.2014 (redigert) Tok meg et sveip forbi Aker Brygge i ettermiddag på og tok noen bilder. Synes det så bra ut og lokasjonen er klart bedre enn i Bjørvika. Tar meg vel en tur på messa til fots innen søndag. Må jo innom i år som alle år før og snuse litt selv om jeg ikke har noen planer om båtbytte ;-) På ytterste brygge lå trawlerene. 2 Clippere og en svær Flemming Ser det er sammarbeidspartneren til W-Yacht, Giramar, som stiller ut de 2 Clipperene. Dette er 2 x Clipper 40 Sedan og da kan det vel tyde på at i hvert fall 1 av dem ikke er helt ny. Sikkert en mulighet til å gjøre et godt kjøp for den som skulle være interessert. Vil tro den andre er en 2014 modell med ny innredningsløsing. P.S. Disse Clipper 40 er faktisk 45 fot lange..... Redigert 4.September.2014 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Jankar Svart 4.September.2014 Link til dette innlegget Svart 4.September.2014 de åpningstider som står på hjemmesiden til norboat, stemmer de? at det stenger kl 18.00 imorgen? hvis man jobber til 16.00 og skal transportere seg ned dit, så rekker man jo ikke stort. ? Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 4.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.September.2014 Enig i akkurat det. Burde vært åpent til 20. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Pequod Svart 4.September.2014 Link til dette innlegget Svart 4.September.2014 Er på vei dit nå for å ta en titt. Kanskje jeg får ideer og inspirasjon til bobåten jeg ønsker meg om noen år...? :-) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
sap_2000 Svart 4.September.2014 Link til dette innlegget Svart 4.September.2014 (redigert) Da var høstens båtmesse unnagjort. Hadde mye bedre feeling på hele opplegget i år enn i fjor på Bjørvika. Synes det var bedre stemning blandt utstillerene også. Absolutt verdt turen synes jeg :-) Ser det er sammarbeidspartneren til W-Yacht, Giramar, som stiller ut de 2 Clipperene. Dette er 2 x Clipper 40 Sedan og da kan det vel tyde på at i hvert fall 1 av dem ikke er helt ny. Sikkert en mulighet til å gjøre et godt kjøp for den som skulle være interessert. Vil tro den andre er en 2014 modell med ny innredningsløsing. P.S. Disse Clipper 40 er faktisk 45 fot lange..... Hmm. Endte med å tilbringe nesten et par timer i de C40'ene, hehe. Den ene var den som ble solgt på messa i fjor. Den går her i fjorden nå. Den andre hadde den nye løsningen i salongen og var ny av året. Den er kjørt hit ens erend for messa. Flott planløssning og lekre båter. Pratet med vestlendingene. Utrolig hyggelige og kunskapsrike folk dette. De kan produktene sine ut og inn. Imøtekommende til tusen var de også selv om Jeg var åpen på at det ikke ble båtbytte med det første. Skulle hilse så mye til deg fra mr W :-) Ringer Hamar hadde en ny C40, evt Explorer 46 eller 50 pilothouse (avhengig av hvor mange ganger Hamar ringer) stått høyt på lista. Redigert 4.September.2014 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
VannTro Svart 4.September.2014 Link til dette innlegget Svart 4.September.2014 Så moro at du fikk hilset på Hr. W da SAP. Jeg må innrømme at stort mer entusiastisk kar når det kommer til båt og spesielt de båtene han selger skal man lete lenge etter. Hans entusiasme strekker seg lengre enn til der han ser det blir umiddelbart salg. Ser vel på alle båtfolk som "predikanter" og da er det langt hyggeligere med god-ord enn om folk snakker negativt. Rett og slett en selger tvers gjennom, men med begge bena godt planta i bakken og en god forståelse for at det han selger ikke koster småpenger. Vi er flere som satser på en tlf. fra Hamar Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.