Jump to content

Opplagsbukker/krybbe til Windy GM37

soldeide

Recommended Posts

Etter å ha lidd av akutt 7-fotssyke byttet jeg i sommer båt til en Windy GM37. Nå nærmer dessverre tiden seg for å tenke vinteropplag og trenger noe råd. Har tidligere benyttet ilas-krybbe på 30-fots båt. Synes den krybben var meget praktisk og grei. Ilas har jo en krybbe som heter Goliat som skal holde båter mellom 32 og 50 fot. Et annet alternativ er selvfølgelig å bygge opp 40 - 50cm med impregnert 2"8" og bruke båtstøtter på sidene. Da lurer jeg på hvor høye støttene må være. Regner med at det holder med 3 støtter på hver side.

Hva tenker folket:

Båtstøtter eller Ilaskrybbe? og i tilfelle støtter, hvor høye til min båt?

Prismessig blir dette omtrent likt.

Setter pris på meninger om dette.

Jeg hadde Goliat til min båt, 35 fot, ca. 6800 kg. Fungerte fint, men jeg liker bedre min nåværende løsning med 2"8" i to 50 cm. høye stabler under kjølen og båtstøttene fra Maritim. Jeg synes det er enklere å plassere båten med denne løsningen. Har tre støtter på hver side, noe som er mer enn nok til min båt. Er du usikker på høyden første gangen, så gjør du som meg; sett støttene på paller. Jeg har vel de mellomstore støttene, og kommer ikke til å bruke paller i år. De er høye nok uten.

Redigert av Key Freak (see edit history)

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Takk for svar. Bygge krybbe er selvfølgelig et bra alternativ, men utgår da jeg vil ha en løsning som lett kan stues bort på sommeren. Goliat er litt fristende, da det er en utrolig kompakt løsning. Allikevel er 2"8" under kjøl med støtter mer solid i mitt hode. Betyr dette at du har støttene på 736-1140mm Key Freak? Vil jo tro dette er størrelsen jeg trenger også.

Ja, det er de støttene jeg har. Goliat er for såvidt kompakt, men i min gammeldagse, lave garasje kunne jeg faktisk ikke la de to store delene stå oppreist. Dermed tok krybba mye lagerplass. Lettere å stable båtstøtter og 2"8"...

Redigert av Key Freak (see edit history)

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...