Jump to content

Dataspørsmål


TMe

Recommended Posts

Jeg leser mellom linjene at der er stor datakompetanse blandt mange av de som surfer på

Baatplassen. Jeg har et lite problem som jeg håper å kunne få litt hjelp med.

 

Jeg har lastet ned Norton Internet Securety 2003, men for å kunne installere denne må jeg først

avinstallere 2002 versjonen.

 

Når jeg prøver å gjøre dette får jeg beskjed om at dette kun kan gjøres av Administrator.

 

Hva må til/hva må jeg gjøre for å bli min egen Administrator?

Link to post
Share on other sites

Jeg leser mellom linjene at der er stor datakompetanse blandt mange av de som surfer på

Baatplassen. Jeg har et lite problem som jeg håper å kunne få litt hjelp med.

 

Jeg har lastet ned Norton Internet Securety 2003, men for å kunne installere denne må jeg først

avinstallere 2002 versjonen.

 

Når jeg prøver å gjøre dette får jeg beskjed om at dette kun kan gjøres av Administrator.

 

Hva må til/hva må jeg gjøre for å bli min egen Administrator?

Hei.

 

Kan du si litt om hva slags operativsystem du kjører? Evt har du installert dette selv?

Skal nok kunne hjelpe deg da ser du.

 

-Espen

Link to post
Share on other sites

Takk til begge for svar selv om dette egentlig ikke har noe tilknytning til båt.

 

Jeg har prøvet slik som Lasse foreslår, der er ikke passord på administrator. Men kommer egentlig ikke noe videre.

 

Går jeg til legg til/fjern programmer får jeg opp følgende:

 

A Norton Internet Security account with supervisor access must be logged in to uninstall this

product. If Norton Internet Security is not running, please run it from Start menu and log in.

 

Jeg har Windows 98 og har ikke installert selv.

 

Jeg må legge til at jeg har mer rede på tekniske ting enn data, til det er jeg nok en generasjon

for gammel.

Link to post
Share on other sites

Takk til begge for svar selv om dette egentlig ikke har noe tilknytning til båt.

 

Jeg har prøvet slik som Lasse foreslår, der er ikke passord på administrator. Men kommer egentlig ikke noe videre.

 

Går jeg til legg til/fjern programmer får jeg opp følgende:

 

A Norton Internet Security account with supervisor access must be logged in to uninstall this

product. If Norton Internet Security is not running, please run it from Start menu and log in.

 

Jeg har Windows 98 og har ikke installert selv.

 

Jeg må legge til at jeg har mer rede på tekniske ting enn data, til det er jeg nok en generasjon

for gammel.

Ser ut til at det som kreves er at du logger inn som supervisor på selve programmet, og ikke Operativsystemet som tidligere antatt.

 

Hvis du som feilmeldingen sier; start-kjør-programmer- Norton Internet Security Logger på som supervisor/Administrator (mye mulig dette passordet er blankt). La programmet kjøre i bakgrunnen mens du går inn på -Legg til/fjern programmer- i Kontrollpanelet og igjen forsøker å avinnstallere.'

 

-Venter i "spenning"

 

-Espen

Link to post
Share on other sites

Dette problemet hadde jeg også da jeg oppgraderte antivirusprogrammet på hjemme-PCen for en stund siden.  Jeg prøvde det meste, inkludert det som foreslås her, uten hell.  Til slutt kom jeg tilfeldigvis over et lite ryddeprogram  som tok seg av dette, samt ryddet opp i mye skrot på harddisken.  Er i øyeblikket ikke hjemme, og kan ikke huske hva programet heter, (det kan lastes ned fra nettet) men kan sjekke dette ut i uka dersom du ikke har fått hjelp til da.  For det er sikkert mulig å få det til, bare man vet hvordan.

Link to post
Share on other sites

Takk til begge for svar selv om dette egentlig ikke har noe tilknytning til båt.

 

Jeg har prøvet slik som Lasse foreslår, der er ikke passord på administrator. Men kommer egentlig ikke noe videre.

 

Går jeg til legg til/fjern programmer får jeg opp følgende:

 

A Norton Internet Security account with supervisor access must be logged in to uninstall this

product. If Norton Internet Security is not running, please run it from Start menu and log in.

 

Jeg har Windows 98 og har ikke installert selv.

 

Jeg støtter forslaget om at det kan høres ut til at en må logge på Norton Security som administrator for å få slettet 2002 versjonen. Men det at du ikke har installert operativsystemet selv gjør meg litt usikker. Kanskje operativsystemet er satt opp med flere brukere og at du ikke logger på som Administrator? Hjemme hos meg selv kjører jeg fremdeles på Win98SE på de 4 PC'ene vi har i vårt lille lokale nettverk. Da har vi heller ikke bruk for flere brukere (alle har hver sin PC). Her på jobb er derimot Windows2000 satt opp med flere brukere der bare data-ansvarlig ved bedriften har adgang til å logge seg på som administrator.

 

Du burde kanskje sjekke under kontrollpanel, om det er satt opp flere brukere på din PC?

Link to post
Share on other sites

Jeg takker for alle svar så langt og skal komme tilbake med flere facts etterhvert.

 

Det hele starter med følgende feilmelding når maskinen startes opp:

 

Microsoft Visual C++ Runtime Library

 

Runtime Error

 

Program: CProgramfilerNorton Internet SecurityIAMAPP.EXE

 

abnormal program termination

 

 

Jeg trykker OK to ganger og er i gang.

 

Jeg tolker det slik av feilmeldingen at NIS 2002 versjonen er utgått på dato og at

ny må installeres. Ny versjon har jeg lastet ned fra "online.no" , men får ikke installere før

den gamle er fjernet.

 

Jeg har en norsk manual som fulgte 2002 versjonen, men denne sier ikke noe om at man må

ha supervisor-tilgang.

 

Har en mistanke om at NIS 2002 har sluttet å fungere.

Link to post
Share on other sites

Jeg leser mellom linjene at der er stor datakompetanse blandt mange av de som surfer på

Baatplassen. Jeg har et lite problem som jeg håper å kunne få litt hjelp med.

 

Jeg har lastet ned Norton Internet Securety 2003, men for å kunne installere denne må jeg først

avinstallere 2002 versjonen.

 

Når jeg prøver å gjøre dette får jeg beskjed om at dette kun kan gjøres av Administrator.

 

Hva må til/hva må jeg gjøre for å bli min egen Administrator?

 

hvis det er flere brukarkontoar som på XP må du redigere kontoen (hvis den er registrert som begrenset) din til administrator før du kan slette det.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...