Jump to content

Raymarine E165 eller Garmin 8015

Gnasseradden

Recommended Posts

Av disse hadde jeg valgt Garmin 8015, men hadde kjøpt GRID kontrollpanelet for å få knapper i tillegg til touch.

Hvis du ikke har sett på den helt nye Simrad NSS16 Evo2, bør du sjekke ut denne. Det er min favoritt i denne klassen, jeg har 9" versjonen og vurder å bytte til NSS12 Evo2 til neste år. NSS Evo2 er svært brukervennlig g har innebygget et utrolig bra 1 kanal CHIRP ekkolodd og StructureScan. Simrad sin 4G radar dome har mye bedre oppløsning enn andre dome radarer.

Jeg har ingen erfaring med Garmin, men derimot så er jeg fornøyd med Raymarine sin E127.

Syntes følgende er kjekt om ikke avgjørende for valg.

Kan via App Ray controll styre hele plotteren fra Ipad, kjekt å kunne sitte på bakdekket å lage f.eks. Ruter til dagen etter.

Itilegg så tar jeg med meg Ipad bak når jeg fisker og får således tilgang på samme data som på plotteren.

Det er også kjekt å gi Ipad til kona slik at hun kan følge med på kartet om jeg skulle være opptatt med å kjøre båt i dårlig vår eller trange farvann.

Siste software oppdatering ga også muligheten for autoroute og radar overlay basert på COG.

Kartet oppdateres trådløst fra Ipad når du har lastet ned Navionics sin kart app( koster vel 400)

Navionics skal iht sine hjemmesider også oppdatere app slik at ruter på Navinicskart app overføres til plotteren.

Alt mellom plotter og Ipad forgår trådløst.

Setter også stor pris på toutch skjerm, bruker nesten aldri knapppene med unntak av zoom inn og ut.

Lykket til.

Redigert av HAIK (see edit history)

Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig!

Hvis du går for Garmin 8015 så må du passe på at du får en enhet som er produsert etter at hardwareproblemene ble løst og det skjedde for få uker siden.

http://www.thehulltruth.com/marine-electronics-forum/607839-garmin-8215-problems.html

Også Garmin og Simrad kan speile skjermbildet til nettbrett, og det kommer hele tiden forbedringer som integrerer nettbrettene bedre mot plotterene. Simrad kommer slipper snart en softwareoppdatering som har det meste av integrasjonen mot Navionics som Raymarine har.

Redigert av abbor (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...