c-w203 Startet 4.September.2014 Link til dette innlegget Startet 4.September.2014 Jeg har en 1996 Yamaha V4 100hk ProV, og jeg har noen problemer med den når motoren er varm. Problemet er at når motoren går på tomgang i nøytral eller i gear, så hender det at motoren «nyser» og den stopper (og selvfølgelig så skjer dette alltid når jeg må manøvrere på laveste hastighet). Tomgangsturtallet er på ca 800rpm, tennplugger er nye, og drivstoffsystemet ser OK ut. Alle fire tomgangshastighet pilotskruene på forgasseren er skrudd ut 2 omdreininger. Er dette riktig justering av 100hk V4 Prov motor, eller skal det være annerledes justering av styrbord / babord side pilot skruer (trodde ikke de skulle så langt ut)? Eventuelle andre ting jeg bør se nærmere på for og løse problemet mitt? Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 4.September.2014 Link til dette innlegget Svart 4.September.2014 Nysing er typisk for mager blanding. Skal justeres på tomgang meg gear innkoblet forover, og båt løs fra fortøyning. Ble fortalt dette nettopp av mekaniker som tittet på min Yamaha 40. Han anbefalte også å drenere forgasserne med jamne mellomrom, sikkert pga evt kondens. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 4.September.2014 Link til dette innlegget Svart 4.September.2014 (redigert) prøv å skru de inn en halv tørn og se hvordan den reagerer på det (inn = fetere blanding på disse om jeg ikke tar feil ) Redigert 4.September.2014 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.