Nordkapp16 Startet 5.September.2014 Del på Facebook Startet 5.September.2014 Hei.Jeg har en Yamaha 70 hk AUTOLUBE, som jeg ikke får strøm til. I går skulle jeg montere nye kabelsko på motorledningene, og etter det fikk jeg ikke strømtilførsel til motoren, verken med de nye kabelskoene - eller da jeg klippet dem av igjen for å se om det var dårlig kontakt.. Det kan virke som en sikring er gått i motoren (?), for når jeg kobler til lensepumpa så fungerer den som bare det. Evt, kan det kanskje være at batteriet har for lite strøm kom jeg til tenke på nå, slik at den bare greier å trekke lensepumpa men ikke motoren?Eller er det noen som har andre gode tips? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 5.September.2014 Del på Facebook Svart 5.September.2014 (redigert) Det er en hovedsikring bak der ja, under det svarte plastdekselet på høyresida sett bakfra om det er kontaktfeil / spenningstap i kablene så skal du likevel kunne høre innslag i startreleet samt chokesolenoiden. Men det kan være lurt å bytte bastterikabler også om ikke det er gjort, de tæres innvendig over tid. Så du om kobberet så friskt ut når du monterte nye kabelsko? Eller var det svart/oksydert? Redigert 5.September.2014 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Nordkapp16 Svart 5.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.September.2014 Hei Ivar, og takk for svar.Fant en sikringsholder med en 10 amp som var gått, takk for hjelpen! Reservesikringen (som så ut som fulgte med båten ny) lå i dekselet, så det var kanskje "på tide" at den gikk. Nå fungerer alt supert igjen, så takk igjen. Blir en nydelig dag på sjøen i dag :-)Arnt Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 5.September.2014 Del på Facebook Svart 5.September.2014 Kjøp deg en enkel prøvelampe på Biltema eller bensinstasjonen, og mål bit for bit av ledningsnettet..... Sitér dette innlegget Link to post
Nordkapp16 Svart 7.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.September.2014 Hei igjen,Nytt problem er oppstått. Motoren min mangler plutselig "ett gir". Virker som den går på to av tre sylindre eller noe, etter at jeg var bak i sikringsboksen. Noen som har noen anelse om hva dette kan være? Er det en ledning jeg kan ha nappet ut som vil sørge for denne feilen? Har selvfølgelig sjekket plugger og tennplugghetter. Alle tips tas i mot med takk, på forhånd takk. Arnt Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 8.September.2014 Del på Facebook Svart 8.September.2014 kommer 3 ledninger ut derfra som går til hver sin coil, sjekk at disse er rene og ikke fulle av irr Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.