Jump to content

GPS/kartplotter i Hong Kong

olaH

Recommended Posts

:sailing:

Min datter skal til Hong Kong, og tilbyr seg å kjøpe elektronikk. Min gamle GPS har ligget ute siden påske, og det hadde den ikke godt av...... Det sies (min datter....) at det er billig elektronikk i Hong Kong. ?

Noen som kjenner prisforskjeller? Er det lønnsomt?

Hva må man passe på ved kjøp av GPS/kartplotter i Hong Kong, slik at man kan bruke apparatet her?? Jeg tenker på spesifikasjoner av et eller annet slag, kartsysetem og/eller andre ting som jeg ikke engang har forstand til å spørre om ! (Den jeg hadde var bare en liten håndholdt Magellan 2000) Noen med erfariner??

Ola H

Siden ingen andre svarer, gjorde jeg et søk på nettbutikker i Hong Kong. Prisene jeg regner fram fra HKD der, er på ingen måte spesielt gunstige sammenlignet med norske. På GPSmap 76CS feks, sparer man et par-tre hundrelapper. Ut fra hva jeg ser på nettet, kan du spare langt mer hos amerikanske eller britiske nettbutikker på ebay. GPS er fritatt for toll, så det trenger du ikke bekymre deg for.

Det jeg ikke har kontroll på, er om nettbutikkene i Hong Kong er dyrere enn kjøp over butikkdisken der borte. Finn ut hvilken GPS eller kartplotter du vil ha, og undersøk norsk pris. Så undersøker du hva du må betale for en maken duppeditt hos nettbutikkene på ebay. Gi deretter din datter en makspris å skaffe maken produkt for i Hong Kong. Klarer hun ikke å finne produktet til bedre pris enn forhåndsavtalt, lar hun være å kjøpe.

Lykke til!

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Forøvrig anbefales det ikke å kjøpe elektronikk, fotoutstyr etc. i turistområdet i Tsim Sha Tsui. Der er sjansen for å bli lurt meget stor. Derimot finnes det diverse elektronikksjapper i MongKokk området (tror jeg det var). Der er det bedre, men det kan lønne seg å ha med en lokal guide for å være på den sikre siden.

Når det gjelder priser så er prisen på elektronikk i HK omtrent den samme som i Norge, men man slipper moms. 20% spart mao.

Redigert av ok67 (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...