Steady123 Startet 7.September.2014 Del på Facebook Startet 7.September.2014 Svikt i kjølingen og temeraturstigning. Skiftet impeller. Hjalp ikke. Demonterte impellerhus. Kunne vri aksling manuelt, og impeller gikk rundt normalt. Ved montering og start med åpent lokk mot impeller, så jeg at denne ikke gikk rundt. Akslingen gikk heller ikke rundt. Hannen inni motorblokken kunne roteres begge veier ca 1/4 omdreining. Hva bør jeg gjøre, tips? IVB Sitér dette innlegget Link to post
Med vind Svart 9.September.2014 Del på Facebook Svart 9.September.2014 Jeg har en slik Perkins 4.108, og har i sommer skiftet simmerring på jabsco saltvannspumpen. Akslingen inn mot motor har kløft som skal passe til hanekam på aksling inne i motor. Det var ingen dødgang på min av den typen som du beskriver (1/4). Det høres ut som du må skru de bakre fire skruene ut og undersøke men pass på at det er de riktige skruene, for ellers får du mye arbeid med å sentrere akslingene. Du finner tegning av pumpen på nett. Sitér dette innlegget Link to post
Steady123 Svart 10.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.September.2014 Takk for tilbakemelding. Universal diesle sier det er medbringer inni blokka som er løsnet og at denne må skiftes. Vet noen hvordan den tas ut og monteres? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.