Jump to content

Mercury sea pro 10 vil ikke gå

vik800f

Recommended Posts

Hei, har en mercury seapro 10 hk som ikke vil gå skikkelig, har brukt den hele sommeren uten noe tull men nå her om dagen begynte den å fuske. Den starter og går når den er kald, ikke lettstartet, men får den til å gå etter en stund. Hvis jeg klarer å "lure den" opp i full fart går den hele tiden mens jeg klarer å holde den oppe i fart, men dersom jeg må slakke av vil den ikke mere. Da kan jeg dra lenge, før den tenner igjen. Lurte på om det var noe med bensin tilførsel så jeg demonterte og rengjorde gasser, uten forbedring. Tennpluggene ser ok ut. Noen som har gode tips til feilsøking? Lurer også på om noen vet en god side man kan søke opp hvor gammel motoren er, ut fra serienr?

• 1 år senere...

Hei Takk for svar.

Tror at motoren får nok bensin, det ser til tider ut som den får for mye.  Har også tenkt at kanskje coilene begynner å bli dårlige.  Men er det da slik at coilene kan både virke og ikke virke alt etter dagsform?  Har du noen enkle tips for hvordan man sjekker disse?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...