Hurrycane gutten Startet 9.September.2014 Link til dette innlegget Startet 9.September.2014 (redigert) Hei. Jeg her en hurrycane 370 med yamaha 9.9 <3 Motoren er en 1990-1995 mod. Den er det ikke dødmannsknapp på (bare en rød knapp som du ikke kan feste snor i) Det er en yamaha 703 kontrollboks hvordan kan jeg koble den til motoren? Det er en ingang i motoren på siden av den røde knappen og en kabel som går fra kontrollboksen men den passer ikke inn:( Hva må jeg gjøre? Kjøpe universal dødmannsknapp? Eller kjøpe overgang sonn at kabelen passer i motoren? Hvor får jeg kjøpt dette? Redigert 9.September.2014 av Hurrycane gutten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
CapD Svart 9.September.2014 Link til dette innlegget Svart 9.September.2014 Hvis du sitter bak i båten vil det vel være enklest å bytte den røde stoppknappen med en dødmannsknapp. Sitér dette innlegget 1976 Huglo 27 1990 Hansvik 18 combi 1987 Nord West 900 2001 Terhi Nordic 6020 C - 2005 Quicksilver 620 Flamingo Link to post
Hurrycane gutten Svart 9.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.September.2014 Ja, men du vet ikke om noen overganger eller noe? Sitér dette innlegget Link to post
morgull Svart 9.September.2014 Link til dette innlegget Svart 9.September.2014 Hei. Større motorer med elstart har gjerne kontakt i motoren som du kan koble til kabelen som kommer fra kontrollboksen. På 9,9 hk så er ikke det vanlig. Det eneste du kan ha bruk for av ledningene fra kontrollboksen er vel de som er til dødmannsknappen på den (den nederste på siden av kontrollboksen, nærmest gass/gear kablene). Da må du eventuelt finne ut hvilke ledninger som kommer fra dødmannsknappen (mener det er en sort og en hvit kabel?) på kontrollboksen og koble disse til de to kablene som går til stopp knappen. Er ergelig å ødelegge kabelen til kontrollboksen, så det kan jo være et alternativ å kjøpe en dødmannsknapp og montere den fremme der du sitter. Så trekke kabler fra stoppknappen på motoren frem til dødmannsknappen. Den kontakten som er til venstre for stoppknappen er et 12V uttak til feks lanterne mener jeg. Sitér dette innlegget <p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55 Link to post
Hurrycane gutten Svart 9.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.September.2014 (redigert) Er det dynamo på motoren da morgull? Redigert 9.September.2014 av Hurrycane gutten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 9.September.2014 Link til dette innlegget Svart 9.September.2014 Det er en ladespole på statoren under svinghjulet. Den motoren der er forresten en 84-85 modell.... Sitér dette innlegget Link to post
Hurrycane gutten Svart 9.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.September.2014 Hvordan kobler du til batteriet da?Hvor får du tak i kabel? Sitér dette innlegget Link to post
Hurrycane gutten Svart 9.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.September.2014 (redigert) Det er en ladespole på statoren under svinghjulet. Den motoren der er forresten en 84-85 modell.... :( han jeg kjøpte av sa 90-95 Redigert 9.September.2014 av Hurrycane gutten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 9.September.2014 Link til dette innlegget Svart 9.September.2014 Som Morgull sier,kan du kun bruke hvit og svart kabel for å få stoppknappen til å fungere på kontrollboksen. Tar du opp dekselet på boksen finner du ledningene der,og leter de opp med multimeter. Så kan du plugge hvit og svart i pluggen du har på bilde nr 2. På bilde nr 1 har du strømuttaket,her får du kun vekselstrøm. Dette går til å drive lanterner og event. et stort batteri,men skal du ha feks lensepumper og stereo må du ha en likeretter slik at du får likestrøm. Og ja,det er ikke første gangen folk ljuger på alderen på påhengere Hvis du akkurat har kjøpt den ville jeg klaget til selger og bedt om avslag i prisen. 8-10 eldre år er jo en god del. Sitér dette innlegget Link to post
Hurrycane gutten Svart 10.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.September.2014 Motoren er gått i ferskvann mye av tiden så den funker bra:) Har batteri i båten som driver lanterne, lensepumpe og stereo:) hvordan koble det til motoren? Sitér dette innlegget Link to post
Jche Svart 10.September.2014 Link til dette innlegget Svart 10.September.2014 (redigert) Jeg har en 90-modell(30-hester) som har akkurat samme farger på motordekselet. Har jeg også blitt lurt på alderen da? Redigert 10.September.2014 av Jche (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hurrycane gutten Svart 10.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.September.2014 (redigert) Har du bilde av dette merke? Redigert 10.September.2014 av Hurrycane gutten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hurrycane gutten Svart 10.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.September.2014 Hurrycane gutten skrev On 10.9.2014 at 8.24: Har batteri i båten som driver lanterne, lensepumpe og stereo:) hvordan koble det til motoren? Ingen som vet? Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 10.September.2014 Link til dette innlegget Svart 10.September.2014 Du må vel ha likeretter i tillegg hvis du skal hente ut ladestrøm fra motoren. Orginal dødmannsbryter for Yamaha er vel ikke så veldig dyr ? Byttes ut med stoppknappen du har idag. Du sitter vel veldig nærmt motoren uansett... Sitér dette innlegget Link to post
Hurrycane gutten Svart 10.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.September.2014 Hvor får du den dødmannsknappen ifra da? Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 11.September.2014 Link til dette innlegget Svart 11.September.2014 Det er vel en Yamaha-forhandler på Karmøy eller i Haugesund ? Her i Bergen har vi to.... Sitér dette innlegget Link to post
CapD Svart 11.September.2014 Link til dette innlegget Svart 11.September.2014 http://www.jula.no/catalog/fritid/bat-og-maritime-produkter/batelektrisitet/strombryter/nodstopp-650047/ Sitér dette innlegget 1976 Huglo 27 1990 Hansvik 18 combi 1987 Nord West 900 2001 Terhi Nordic 6020 C - 2005 Quicksilver 620 Flamingo Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.