Andersaj Startet 10.September.2014 Del på Facebook Startet 10.September.2014 Hei Nå har jeg lest det meste av det som finnes på forumet om strøm i båt, og må innrømme at en stakkar kan blir forvirret av mindre. Men jeg har kommet frem til en enkelt oppsett for min båt og vil veldig gjerne han en liten konfirmasjon på at jeg ikke er helt på viddene fra folk som har peiling. Tanken er å ha en jordfeilbryter, som jeg vel streng tatt ikke trenger i dette oppsette først. Deretter dobbeltisolert lader som forsynes 12v systemet og som har innebygget beskyttelse mot galvaniske strømmer den veien. Om jeg ut over dette bare bruker dobbelisolerte apparater på 220 v siden. og det har jeg mulighet for, så er jeg vel i grunnen i mål. Er dette korrekt antatt? Etter de utallige sidene jeg har lest om emnet virker det nemlig alt for enkelt . Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 11.September.2014 Del på Facebook Svart 11.September.2014 Dette blir som om du drar en skjøteledning med deg ombord for å lade batterier. Du har med landjord i kabelen å du kopler ikke dette til varmtvanns bereder eller på noen måte blander dette med båtens 12volt minus eller båtens jordplan. Da er det så enkelt etter min mening. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Andersaj Svart 11.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.September.2014 Takk for svar, Knude. Godt å høre at det kan gjøres så enkelt og likevel trygt. Man blir jo litt i tvil, fryktelig mange meninger om dette. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.