Marius Johansen Startet 10.September.2014 Del på Facebook Startet 10.September.2014 (redigert) Har en mercury som starter som ett skudd med snora, men når fjernkontrollen er tilkoblet skjer det ingen ting når jeg vrir på nøkkelen. Har noen her erfaring med lignende? kan det være solenoider eller releer som kan være gåene? prøvde å demontere kontrollen, men skruene sitter for godt, så må nok bore dem ut for å få feilsøkt litt der. Uansett, når motoren sviver uten kontrollen, da er vel alt i orden med den? og kun noe kødd med kontrollen, evt tenningslåsen? På forhånd takk for svar -Marius Redigert 10.September.2014 av Marius Johansen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 10.September.2014 Del på Facebook Svart 10.September.2014 prøv rustløserspray av slik "freeze shock" type , den trenger godt inn og klarer kanskje jobben med å løsne skruene Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Marius Johansen Svart 10.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.September.2014 Jeg klarte å ødelegge skruene, så det var ikke akkurat det jeg lurte på. lurer mer på om det kan være noe annet i motoren når den sviver uten kontrollen, eller om det da kun kan være kontrollen. :) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 10.September.2014 Del på Facebook Svart 10.September.2014 kan være brudd i kabelen fram, eller i låset. så det klikker ikke i startreleet heller? du kan måle om det kommer 12v fram til startreleet Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Marius Johansen Svart 10.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.September.2014 Det skjer ingen ting ved betjening av nøkkel eller tiltbryter. hvilket relee er start tror du, har lett etter ett forståelig koblingsskjema på nettet uten hell, det er 12volt på inngangen til releet der strømmen kommer inn fra startmotoren, men målte 0volt på alle andre punkter bak dekselet (med rød beskyttelse på) vet ikke om det skal stå spenning på alle releer når "tenninga" er av? begynte å bore opp skruene i stad på kontrollen, men må kjøpe nytt bor i morgen. så håper jeg det er tenningslåsen som er feilen når jeg får feilsøkt litt videre. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 10.September.2014 Del på Facebook Svart 10.September.2014 (redigert) om det heller ikke er liv i tilten så kan det tyde på brudd i +12V lederen som går fram til kontrollboksen enn instrumenter osv,er det liv der? kjenner ikke mercury , men på yamaha så er det en hovedsikring under dekslet et sted , er den gått så vil motoren kunne startes med snor om jeg ikke husker feil Redigert 10.September.2014 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Marius Johansen Svart 11.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.September.2014 da har jeg fått litt livstegn, tilten fungerer og det klikker i startreleet når jeg vrir om nøkkelen, men startmotoren går ikke. Og fjernkontrollen viste seg å være håpløst vrien å montere sammen igjen. så dette resulterte i en kortslutning i kontrollen, selvfølgelig! så om noen har en pent brukt 1gen. 14pin kontroll å selge så hadde jeg blitt glad :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.