Jump to content

Mercury EFI 30 2008 starter ikke med fjernkontrollen (F30ELPT)

Marius Johansen

Recommended Posts

Har en mercury som starter som ett skudd med snora, men når fjernkontrollen er tilkoblet skjer det ingen ting når jeg vrir på nøkkelen. Har noen her erfaring med lignende? kan det være solenoider eller releer som kan være gåene? prøvde å demontere kontrollen, men skruene sitter for godt, så må nok bore dem ut for å få feilsøkt litt der.

Uansett, når motoren sviver uten kontrollen, da er vel alt i orden med den? og kun noe kødd med kontrollen, evt tenningslåsen?

På forhånd takk for svar

-Marius

Redigert av Marius Johansen (see edit history)

Det skjer ingen ting ved betjening av nøkkel eller tiltbryter. hvilket relee er start tror du, har lett etter ett forståelig koblingsskjema på nettet uten hell, det er 12volt på inngangen til releet der strømmen kommer inn fra startmotoren, men målte 0volt på alle andre punkter bak dekselet (med rød beskyttelse på) vet ikke om det skal stå spenning på alle releer når "tenninga" er av? begynte å bore opp skruene i stad på kontrollen, men må kjøpe nytt bor i morgen. så håper jeg det er tenningslåsen som er feilen når jeg får feilsøkt litt videre.

om det heller ikke er liv i tilten så kan det tyde på brudd i +12V lederen som går fram til kontrollboksen

enn instrumenter osv,er det liv der?

kjenner ikke mercury , men på yamaha så er det en hovedsikring under dekslet et sted , er den gått så vil motoren kunne startes med snor om jeg ikke husker feil

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

da har jeg fått litt livstegn, tilten fungerer og det klikker i startreleet når jeg vrir om nøkkelen, men startmotoren går ikke. Og fjernkontrollen viste seg å være håpløst vrien å montere sammen igjen. så dette resulterte i en kortslutning i kontrollen, selvfølgelig! så om noen har en pent brukt 1gen. 14pin kontroll å selge så hadde jeg blitt glad :)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...