Jump to content

Scand Atlantic 32 oppussings prosjekt

Skorgenes MC 34

Recommended Posts

Dette med stifter i syrefast skulle jeg gjerne hatt tak på. Når det gjelder lim bruker jeg vannfast gulvlim på glassfiberen,og biltemas spraylim/kontaktlim der det skal limes mot finer. Dette fungere for meg iallfall. Men det er mange meninger om valg av lim ,så jeg stopper der. Du må iallfall ha det gått og varmt i båten når du limer,ellers så biter det dårlig.

Hvis du skal polstre på finer plater bruker du gulv lim, er det til skrog sidene brukes et kontakt lim som vi selger på nettbutikken http://agderboat.mamutweb.com/Shop/Product/Lim-Duraspray-335-r%C3%B8d-til-polstring/811282 så kjøper du en av de billige sprøytene de har på Biltema som er veldig greie til slik arbeid. Er det gammel polstring er det ikke nødvendig og legge jobb i og sette opp den da grunnen til at den slipper er skumgummien som er blitt sprø og råtten i løpet av en del år, så her er det bare og rive ned og sette opp nytt.

Ble Jula,s rustfrie stifter til slutt. Neste spørsmål,skal motere 60l Ati bereder fra Maritim. Har tenkt og putte den inn i skapet på babord side i aktercabin STÅENDE, med tilkoblinger ned, går det? Dere som har Atlantic,hvor plassers bedreder,n.

Hei, på min 80 talls Atlantic var berederen plassert foran motoren. På de jeg har sett har berederen enten vært plassert der eller helt innerst i babord stikkøye.

på atlanticen faderen hadde stod også varmtvannstank foran maskin, ble gjort en hel del modifiseringer på denne også (87mod), har litt bilder og slikt fra da han solgte den om du ikke har planen klar =)

• 2 måneder senere...

Dette blir spennende å følge, har selv en 1982 modell atlantic som jeg vurderer å gjøre en del med. Skal du gjøre noen endringer på seteløsningen ute? en type L-sofa eller noe?

Jeg har all orginaldokumentasjon til båten liggende om du skulle ønske kopi av den :-)

• 4 måneder senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...