Inter 9000 Svart 26.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2014 Rustfri er somregel a2 syrefast er a4. Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Due Svart 26.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2014 Hei. Hvilke kontaktlimspray bruker du? Eg har i min båt skaitrekk som har løsnet. Tidligere eier har sikkert prøvd å sause på mer kontaktlim uten at det hjelper. Noen som vet hva en vaske bort gammel klissetet kontaktlim med? Sitér dette innlegget Link to post
Skorgenes MC 34 Svart 26.Desember.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2014 Dette med stifter i syrefast skulle jeg gjerne hatt tak på. Når det gjelder lim bruker jeg vannfast gulvlim på glassfiberen,og biltemas spraylim/kontaktlim der det skal limes mot finer. Dette fungere for meg iallfall. Men det er mange meninger om valg av lim ,så jeg stopper der. Du må iallfall ha det gått og varmt i båten når du limer,ellers så biter det dårlig. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 26.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2014 Syrefaste stifter hadde vært knall, men finnes det. Disse rustfrie fra f eks jula må være meget bedre enn vanlige svart stål stifter vel ? Ruster jo meget fort og lager store skjolder. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Agder Boat Svart 26.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2014 Hvis du skal polstre på finer plater bruker du gulv lim, er det til skrog sidene brukes et kontakt lim som vi selger på nettbutikken http://agderboat.mamutweb.com/Shop/Product/Lim-Duraspray-335-r%C3%B8d-til-polstring/811282 så kjøper du en av de billige sprøytene de har på Biltema som er veldig greie til slik arbeid. Er det gammel polstring er det ikke nødvendig og legge jobb i og sette opp den da grunnen til at den slipper er skumgummien som er blitt sprø og råtten i løpet av en del år, så her er det bare og rive ned og sette opp nytt. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 26.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2014 Er det Lakksprøyte eller sprøyte til understellsmasse du tenker på. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
M/S AIOLOS Svart 26.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2014 For egen del har jeg brukt 3m sin lim på sprayboks, type 90 et ellerannet. Brukte den på isolasjon og deretter på skrogtrekket. Biltema sin har jeg brukt på mer tilgjengelige steder. Sitér dette innlegget Link to post
Scand Baltic Svart 26.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2014 Vil vel tro at det holder lenge med rustfrie stifter. De vil vel aldri være i direkte kontakt med saltvann. Sitér dette innlegget Link to post
Agder Boat Svart 26.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2014 Lakk sprøyte Sitér dette innlegget Link to post
Skorgenes MC 34 Svart 3.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2015 Ble Jula,s rustfrie stifter til slutt. Neste spørsmål,skal motere 60l Ati bereder fra Maritim. Har tenkt og putte den inn i skapet på babord side i aktercabin STÅENDE, med tilkoblinger ned, går det? Dere som har Atlantic,hvor plassers bedreder,n. Sitér dette innlegget Link to post
peso Svart 3.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2015 Dere som har Atlantic,hvor plassers bedreder,n. Hei, på min 80 talls Atlantic var berederen plassert foran motoren. På de jeg har sett har berederen enten vært plassert der eller helt innerst i babord stikkøye. Sitér dette innlegget Link to post
frdrk_k Svart 3.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2015 Hei, på min 80 talls Atlantic var berederen plassert foran motoren. På de jeg har sett har berederen enten vært plassert der eller helt innerst i babord stikkøye. på atlanticen faderen hadde stod også varmtvannstank foran maskin, ble gjort en hel del modifiseringer på denne også (87mod), har litt bilder og slikt fra da han solgte den om du ikke har planen klar =) Sitér dette innlegget Link to post
idars Svart 3.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2015 Du har kanskje fått ordnet nye baugrekker , hvis ikke kan du prøve suntec.no vet en som jobber der lagde nye rekker til scand atlantic for 2 -3 år siden. . Sitér dette innlegget ELWARO 30 bor på SØNDELED Link to post
Skorgenes MC 34 Svart 3.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2015 Stikkcabin til plassering av bereder var interessangt. Skal måle litt imorgen. Baurekker ja, hvar det alt eller kun de som går langs bauen, hva med pris? Setter enormt pris på responsen dere gir meg her inne Sitér dette innlegget Link to post
Mball Svart 6.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2015 Dette blir spennende å følge, har selv en 1982 modell atlantic som jeg vurderer å gjøre en del med. Skal du gjøre noen endringer på seteløsningen ute? en type L-sofa eller noe? Jeg har all orginaldokumentasjon til båten liggende om du skulle ønske kopi av den :-) Sitér dette innlegget Link to post
Geir Kallevik Svart 7.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2015 På min Atlantic er VV bereder montert under dørken, hvor trappa står i forcabinen. Sitér dette innlegget Link to post
BjornT Svart 29.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2015 Gundersen Galvano I Sarpsborg kommet rekkene på min som jeg driver å restaurerer. Koster vel rundt 15 til 20.000 et sted tenker jeg. Er en 81 modell jeg restaurerer. 1 Sitér dette innlegget Link to post
BjornT Svart 29.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2015 Gundersen Galvano I Sarpsborg kommet rekkene på min som jeg driver å restaurerer. Koster vel rundt 15 til 20.000 et sted tenker jeg. Er en 81 modell jeg restaurerer. 1 Sitér dette innlegget Link to post
BjornT Svart 29.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2015 Skal heve vannlinjen og badeplattform I vinter. Har lakkert opp alt det sorte. Trekt om akterkabinen og cockpit rensket den under. Pakket om vinduer. Lagt opp ny 220 volt med jordfeilbryter og skilletrafo pluss pluss Sitér dette innlegget Link to post
Snusmumrikken Svart 29.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2015 Har du noen bilder å dele? Flott arbeid sålangt! :w00t: Sitér dette innlegget Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.