Philonica III Startet 10.September.2014 Del på Facebook Startet 10.September.2014 Hei, kom over to 115 amp. sønnak batterier fra sept. 2008. Batteriene var nesten tomme for vann,så fylte jeg opp og lot di lade i to døgn med Ctec 300 lader. Sjekket de i dag og begge hadde spenning på 12,3v. Syrevekt varierte fra 1,21 til 1.23 på alle sellene. Er batteriene ødelakt eller kan jeg prøve og lade et batteri om gangen for og se om det hjelper på syrevekta og spenningen? Reidar Isaksen Sitér dette innlegget Link to post
Dieselboy Svart 10.September.2014 Del på Facebook Svart 10.September.2014 Ideell syrevekt på fulladet batteri er 1,28-1,30 Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 10.September.2014 Del på Facebook Svart 10.September.2014 Høres ut til at de er ødelagt ja. Mine av samme type holdt heller ikke lengre... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Lars H. Svart 10.September.2014 Del på Facebook Svart 10.September.2014 Det virker ikke lovende, og når du sier "kom over", vet du vel ingenting om hvordan de har vært behandlet. Jeg går ut fra at dette ikke er noe du skal betale for? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Philonica III Svart 11.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.September.2014 (redigert) Helt riktig Lars, skal ikke betale fem øre. Vet bare at batteriene ikke har vert etterfylt siden de var nye. Ville bare teste. Hva med batterier som har hvilespenning på på 12,8 v. og hvor syrevekten liger på mellom 1,31-1,33 ? gjelder fire stk. sønnak på hver 115 amp. 6 år gamle. Er ikke syrevekten veldig høy? Reidar Redigert 11.September.2014 av Philonica 2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Håp Svart 11.September.2014 Del på Facebook Svart 11.September.2014 Hei, kom over to 115 amp. sønnak batterier fra sept. 2008. Batteriene var nesten tomme for vann,så fylte jeg opp og lot di lade i to døgn med Ctec 300 lader. Sjekket de i dag og begge hadde spenning på 12,3v. Syrevekt varierte fra 1,21 til 1.23 på alle sellene. Er batteriene ødelakt eller kan jeg prøve og lade et batteri om gangen for og se om det hjelper på syrevekta og spenningen? Nå har vel Ctec 300 noe de kaller Recond. Du kan jo prøve å kjøre batteriene 1 døgn på det og se om det hjelper - siden du driver og eksperimenterer. Vær obs på at batteriene kan gasse kraftig på den innstillingen. Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 11.September.2014 Del på Facebook Svart 11.September.2014 Philonica 2 : Hva med batterier som har hvilespenning på på 12,8 v. og hvor syrevekten liger på mellom 1,31-1,33 ? gjelder fire stk. sønnak på hver 115 amp. 6 år gamle. Er ikke syrevekten veldig høy? Det høres bedre ut Syre blir vel sjelden og aldri etterfylt ,så syrevekta har vel vært slik siden de var nye. Så om det er fullt i cellene så er nok dette greit. De andre tror jeg du kan glemme. Den delen av platene som blir stående tørrlagte er som regel ødelagt. Kan hende du får noe mer spenning på dem, men tipper de tømmes veldig fort med selv små belastninger. Men du kan jo prøve. Det er litt viktig at syrevekta er omtrent lik på alle cellene i ett batteri, men hva som er grensen her vet jeg ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.