Jump to content

Vannlekkasje i min Skagerak 21

Stig Å.

Recommended Posts

Når jeg tok ut putene i båten i dag så jeg at den som ligger helt fremme i baugen var dassbløtt. Jeg spylte båten når jeg tok den opp sist søndag og lurer på om det kan ha kommet vann i en plass i baugen da.

Ser at det er sprekker oppå båten, i gelcoaten hvis det er det det heter :p kan det være grunnen eller må det være en annen plass det kommer inn. Var mye fukt langs skroget på innsiden bak et beleg som er der. Skal ta vekk beleget i morgen.

Legger med 2 bilder av sprekkene. Går det foresten an og fikse det?

bilde

bilde

Redigert av Stig Å. (see edit history)

Tviler på at disse belastningspekkene gir lekkasje fra overvann. Lekkasjer bruker å komme inn langs vinduer evt. Bak fenderlist.

Etter nærmere undersøkelser i dag så ser det ut som det kommer i skjøten under fenderlisten som du skriver. En av de tidligere eierene har prøvt og fikse med silikon på innsiden men har jo ikke tatt vekk gammel silokon så den nye hadde jo ikke fått feste. Kommer til og fjerne all den gamle og legg på nytt så hjelper det nok :)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...