Jump to content

Mercruiser 4,3 MPI Alfa one henger noen sekunder i revers

Barolo

Recommended Posts

Fungerer mikrobryteren som skal kutte tenningen i noen tidels sekunder slik at du får den lettere ut av gir/revers?

Lenge siden du har byttet girvaieren som går fra girmekanismen på toppen av motoren og ned i drevet?

Etter noen år begynner den å gå treigere, og du kan få slikt heng. Ofte når den girwiren blir dårlig, vil også mekanismen som bryter tenningen bli tregere og motoren risikerer å stoppe når du girer. Den wiren skal ikke smøres, når det blir dårlig må den byttes.

Åssen er disse koblet? Har også dette drevet men har lite erfaring på det da motoren røyk på første tur. Har byttet longblock nå :-)

Ser det er en mikrobryter bak ved der gear vaiere er festet og en inne i gass/gear hendelen.

Jeg opplever at den kan være noe treg å få ut av gear til fri. Havner den i en mellom posisjon så lyser ladelampa uten at jeg hører at motor mister turtall. Masse rart elektrisk som jeg har fikset på så jeg hadde ikke blitt overrasket om dette er koblet feil også.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...