Engers Startet 17.September.2014 Del på Facebook Startet 17.September.2014 Jeg har en Bavaria med 2stk. D3 fra 2008 Jeg har hørt litt diverse om tilsetningsstoffer man bør ha i dieselen. Både noe som skal forhindre dieseldyr, men også noe som Volvo anbefaler skal brukes. Hva gjør dere som har tilsvarende motorer ? Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 18.September.2014 Del på Facebook Svart 18.September.2014 Ikke bruk Hammerdown eller annen type kondensfjerner på CR-motor! Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
KARILLA Svart 18.September.2014 Del på Facebook Svart 18.September.2014 Volvo anbefalte Statoils forbrenningsforbedrer. https://www.statoil.no/cs/Satellite?blobcol=urldata&blobheadername1=Content-Disposition&blobheadername2=Content-Type&blobheadervalue1=attachment%3B+filename%3D'2010_12_Forbrenningsforbedrer_marine.pdf'&blobheadervalue2=application%2Fpdf&blobkey=id&blobtable=MungoBlobs&blobwhere=1335452980896&ssbinary=true Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Hank Svart 18.September.2014 Del på Facebook Svart 18.September.2014 Ble ikke Hammerdown frarådet for andre motorer også her for en tid tilbake? Noen hadde erfaringer med at vann skiltes ut inne i motoren under lengre driftsopphold? Uansett lenge siden denne tilsetningen har vært drøftet her på BP. Den hadde mange tilhengere. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 18.September.2014 Del på Facebook Svart 18.September.2014 Ble ikke Hammerdown frarådet for andre motorer også her for en tid tilbake? Noen hadde erfaringer med at vann skiltes ut inne i motoren under lengre driftsopphold? Uansett lenge siden denne tilsetningen har vært drøftet her på BP. Den hadde mange tilhengere. Tror det kan ha vært meg det. Hammerdown + vann i dieselen kostet meg nye injektorer, ny høytrykkspumpe og en ødelagt båtsesong. Frarådes herved på det sterkeste for alle med common rail motor. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Brattåsen Svart 18.September.2014 Del på Facebook Svart 18.September.2014 Har en 2007 mod. Bavaria med 2 stk D3. Jeg bruker Statoil sin forbrenningsforbedrer. Brukte det også i min gamle båt med 2012 mod. D4 Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 18.September.2014 Del på Facebook Svart 18.September.2014 Det som motorfabrikanten eventuelt måtte anbefale er sikkert i orden. Jeg tror fabrikantene er temmelig skeptiske og forsiktige med å anbefale tilsetninger og jeg har aldri hørt om noen som har fått anbefalt en emulgator eller kondensfjerner for en cr-motor (?). Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Targa 23.1 Svart 18.September.2014 Del på Facebook Svart 18.September.2014 Fikk beskjed fra VP at det ikke var nødvendig å bruke tilsetning, men dei gikk kun god for å bruke farget avgiftsfri diesel, ikke MGO (gassolje) som dei fleste bunkersstasjoner på Vestlandet tilbyr. Båtmagasinet har tatt opp denne saken som det jobbes med. Eg fikk mail fra VP Sverige at garanti/reklamasjoner ikke var gyldige om det var brukt MGO i stedet for røddiesel.... Sitér dette innlegget Link to post
dante Svart 18.September.2014 Del på Facebook Svart 18.September.2014 Hadde 2 stk D3 før. Ikke bruk noe som helst - kun ren diesel. Du har også vannalarm på dine flotte Racor filtre. D3 har en helt annen konstruksjon på sine dyser og er ikke berørt av hysteriet rundt havariene på D4 og D6. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.