Jump to content

Torskehuer - må de legges i saltlake, eller kan de luftråtne?


Mastiff

Recommended Posts

Søringen, jeg så ikke den... Nei, du. Her sitter ekkoloddet godt plassert på utsiden. Jeg ville ha gode målinger i fart også. Det funker bra opp til 30 knop. Tror ikke det ville vært like lett hvis det var limt innvendig. Men jeg kan selvsagt ta feil. Det hender faktisk at jeg gjør det... :giggle:

Link to post
Share on other sites

Ja så var hummerfisket i gång för oss svenskar. Kl 07.00 i dag var det dags och som vanligt var det kuling med 20 m/ sek i kastena. Det som var positivt var att det var nordlig vind så värsta sjögången klarade vi oss undan. Många var det spm väntar på bättre väder.

Salt sill och makrill med rätta lukten och hårdsaltad laxhuvud står på menyn.

Onsdag får vi svar hur bra vi lyckas i årets premiär.

Link to post
Share on other sites

Då var premiären klar.

Inte mycket att skriva om. 4 hummrar i 14 tinor är sämsta premiären någonsin. (48 år för min del)

Om det är någon tröst så är det ännu sämre för de flesta. Många dragit bom i 28 tinor.

Krabbor i massor är en bidragande orsak och för varmt i vattnet är en annan.

Ser nu fram emot några dagars västlig kuling för att få ordentlig rörelse i vattnet.

Som summering av dagens fiske kan jag säga att kaffet var gott likaså smörgåsar med stekt ägg och bacon och vädret var fantastiskt.

Link to post
Share on other sites

Herregud, dere svensker er storforlangende! :giggle: Hadde jeg fått to hummer i mine seks teiner (som blir omtrent det samme forholdstallet), ville jeg vært storfornøyd! Er du forresten en av dem som ikke bruker krabber til noe, eller går de i gryta etter en stund? For min del er krabber nesten like godt som hummer. Men selvsagt kunne jeg jo vært der familien til kona er, Kirkenes. For kongekrabbe er det aller beste jeg kan få! :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde også vært storfornøyd med 4 hummer på 14 teiner! Fikk 4 hummer på en og samme dag på 10 teiner i fjor, men da var det en bitteliten, 1 rogn og 2 "keepers". Var høyt opp da, uansett om bare kunne ha 2 av de i sankekista. :thumbsup:

 

Hatt en liten rekogniseringstur med båt og ekkolodd i ettermiddag, må ha en plan for neste onsdag. Blir moro! :clap:

Link to post
Share on other sites

De flesta krabbor har samma innehåll som en box Ramlösa. Krabba är gott när den är välmatad och i våra farvatten är den bäst juni o första halvan av juli.

Fösta sättet räknar vi 1 hummer på 2 tinor för att vi skall vara nöjda. Runt Koster räknas 1 på 1 för att dom skall vara nöjda.

Här är det inte många som är nöjda i år.

Kongekrabbe av bra kvalitet är bästa skaldjuret av alla.

Redigert av Svensk (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...