Jump to content

Yamaha 40 3 syl 99 mod hakker ved pådrag, overhale forgassere?

tkb

Recommended Posts

Som emnetittel sier, så hakker den litt ved pådrag. Tomgangen er heller ikke helt patent, og ble egentlig verre etter at jeg drenerte forgasserne. Kraft og gange opp i turtall er ok, og da er vel tenningen grei?

Tenker det er forgasserne som trenger en overhaling. Enten å la verksted gjøre jobben, eller å prøve selv.

Noen som har oversikt over overhalingskit som er ok, eller bør jeg kjøpe originalt?

Finns det bytteforgassere?

Skal sjekke plugger, men de var like da jeg byttet. Da gikk motoren verre, skaut på tomgang så det holdt. Hadde en mekaniker med erfaring som justerte litt på forgasserne, og den ble ok.

Lufteskruen på mitterste forgasser er treg. Redd for at den skal knekke, er jo messing.

Han trodde ikke forgasserne trengte rens, men jeg er mer i tvil nå når motoren har blitt verre igjen.

Kom på nu at jeg har glemt bensinfilteret på motoren, som egentlig er en sil? Skal rengjøres, ikke byttes.

Var litt kondens i nederste forgasser, kanskje mer fukt er dratt inn?

Tanken er rengjort.

Redigert av tkb (see edit history)

Hei

Har selv 93 mod Yamaha 40Hk autolube som brukes hele året når min fusker og går stygt er det fuktighet i bensinen,reingjøring av bensinfilter og drenere forgassere dette er noe som trengs ert par ganger i året samt en skvett kondensfjerner i blant på vinteren når den begynner og fuske på tomgang

Motoren er følsom for fukt men ellers en fantastisk uslitelig motor..

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...