tkb Startet 17.September.2014 Del på Facebook Startet 17.September.2014 Som emnetittel sier, så hakker den litt ved pådrag. Tomgangen er heller ikke helt patent, og ble egentlig verre etter at jeg drenerte forgasserne. Kraft og gange opp i turtall er ok, og da er vel tenningen grei? Tenker det er forgasserne som trenger en overhaling. Enten å la verksted gjøre jobben, eller å prøve selv. Noen som har oversikt over overhalingskit som er ok, eller bør jeg kjøpe originalt? Finns det bytteforgassere? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 17.September.2014 Del på Facebook Svart 17.September.2014 sjekket blandingsskruene at de er samme antall tørn ut? Og ser pluggene like ut, dvs at ikke en er hvitere/renere enn de andre? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
tkb Svart 17.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.September.2014 (redigert) Skal sjekke plugger, men de var like da jeg byttet. Da gikk motoren verre, skaut på tomgang så det holdt. Hadde en mekaniker med erfaring som justerte litt på forgasserne, og den ble ok. Lufteskruen på mitterste forgasser er treg. Redd for at den skal knekke, er jo messing. Han trodde ikke forgasserne trengte rens, men jeg er mer i tvil nå når motoren har blitt verre igjen. Kom på nu at jeg har glemt bensinfilteret på motoren, som egentlig er en sil? Skal rengjøres, ikke byttes. Var litt kondens i nederste forgasser, kanskje mer fukt er dratt inn? Tanken er rengjort. Redigert 17.September.2014 av tkb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Scand7100 Svart 17.September.2014 Del på Facebook Svart 17.September.2014 Yamaha er super sårbar på vann i forgasser. Må kokes for å få ut all fukt... Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 17.September.2014 Del på Facebook Svart 17.September.2014 Hvis det er vann som er problemet, er da løsningen å montere vannutskiller mellom tank og motor? Sitér dette innlegget Link to post
snøgg Svart 17.September.2014 Del på Facebook Svart 17.September.2014 Hei Har selv 93 mod Yamaha 40Hk autolube som brukes hele året når min fusker og går stygt er det fuktighet i bensinen,reingjøring av bensinfilter og drenere forgassere dette er noe som trengs ert par ganger i året samt en skvett kondensfjerner i blant på vinteren når den begynner og fuske på tomgang Motoren er følsom for fukt men ellers en fantastisk uslitelig motor.. Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 18.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.September.2014 Takk for nyttige erfaringer. Skal gå grundigere til verks, og få ut eventuell fukt først. Kondensfjerner er jeg skeptisk til, men det e kanskje greit på slike motorer? Sitér dette innlegget Link to post
snøgg Svart 18.September.2014 Del på Facebook Svart 18.September.2014 Beklager har ikke brukt kondensfjerner men Alron bensin tilsetning som de selger på Bilxtra. Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 27.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.September.2014 Demonterte luftfilter/ støydemper i dag, og der var det jammen litt vann. Tørket, rengjorde og borret et lite drenshull. Nå går motoren som den skal, jamnt og pent. Det var ikke antydning til vann i forgassere eller filter, så feilen må komme derfra. Hurra:-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.