Jarl-Espen Startet 19.September.2014 Del på Facebook Startet 19.September.2014 Hei. Har kjøpt meg en Eberspacher D5w-s som har stått i en Volvo V50. Noen som vet hvordan den må kobles for å virke kun med en av og på bryter? Den skal bare brukes til å varme opp varmtvanns berederen og blir derfor bare gående en liten stund av gangen. Kan også legge til at kablene har fargene: rød. Brun. Grønn. Blå og hvit/blå. I tillegg er den en kontakt til vannpumpa. Mvh Jarl-Espen Sitér dette innlegget Link to post
Ula brand Svart 19.September.2014 Del på Facebook Svart 19.September.2014 hei! jeg har en tilsvarende kobling i Dorry.. pluss at jeg har en defroster koblet i serie med varmtvanstank. ikke helt sikker på om vi har 100% identiske enheter, da min har intern vannpumpe og styrer denne selv, og ekstern fuel pump. jeg har brukt skemaet på side 42 i denne manualen. http://butlertechnik.com/download/4s/Eberspacher_Hydronic_D5WSC_Workshop_Manual.pdf det vil da si batteri minus på BR(brun) + 12VDC via sikring på RT (rød) fuel pump på GN (grønn) start signal (+ 12VDC) på GE(Gul) jeg tror dette er slik jeg har koblet min. jeg får ikke sjekket før mandag om en uke. jeg vil veldig anbefale deg å se på denne manualen og finne eksakt riktig skjema for din enhet. mvh Ole Sitér dette innlegget Link to post
I.M.S. Svart 20.September.2014 Del på Facebook Svart 20.September.2014 Som jeg tidligere har nevnt her på forumet må produktnummeret på varmeren oppgis for å kunne forvente et tilnærmet korrekt svar. Hva er dette på den aktuelle varmeren ? Sitér dette innlegget Link to post
Frode NeergÃ¥rd Svart 20.September.2014 Del på Facebook Svart 20.September.2014 Du kan også sende Mail til eberspacher Norge og få skjema til din varmer. Som nevnt må produktnr på varmer oppgis. Merk også at drivstoffpumpa skal jordes i en ende om det kun er en tilkobling til den mot varmer, en del andre har nemlig to ledere til pumpa. Som generelt så må du ha +12 på strømforsyning, via bryter på den som normalt går via tempsensor/bryter i bilen. Om du er usikker når du har skjema, så ta kontakt på PM så skal jeg beskrive nærmere for deg, legg ved koblingsskjema i den PMen i så fall ;) Sitér dette innlegget Link to post
Jarl-Espen Svart 21.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.September.2014 Hei. Skal sende Mail til Eberspacher å høre om de har et koblingsskjema. Men nummeret er uansett : 25 2270 Sitér dette innlegget Link to post
I.M.S. Svart 21.September.2014 Del på Facebook Svart 21.September.2014 Hei 25 2270 er en kjøretøyspesifisert varmer som blir styrt fra can-bus i bilen. Rød - Batteri + Brun - Batteri - Grønn - brennstoffpumpe (minus fra batteri) Blå/hvit - can-bus high Blå - can-bus low Send meg en e-post adresse så kan jeg sende koblingskjema. Diagnose og reservedeler er låst opp mot Volvo, men varmeren er sannsynligvis basert på D5WS- 25 2217 med styrenhet tilpasset Volvo. Det antas at du må bytte styrenhet for å bruke varmeren utenom bilene (S40/V50/C30/C70) den er ment for. M.V.H. Per Sitér dette innlegget Link to post
Jarl-Espen Svart 21.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.September.2014 Hei 25 2270 er en kjøretøyspesifisert varmer som blir styrt fra can-bus i bilen. Rød - Batteri + Brun - Batteri - Grønn - brennstoffpumpe (minus fra batteri) Blå/hvit - can-bus high Blå - can-bus low Send meg en e-post adresse så kan jeg sende koblingskjema. Diagnose og reservedeler er låst opp mot Volvo, men varmeren er sannsynligvis basert på D5WS- 25 2217 med styrenhet tilpasset Volvo. Det antas at du må bytte styrenhet for å bruke varmeren utenom bilene (S40/V50/C30/C70) den er ment for. M.V.H. Per Can-bus styrt ja. Da kan jeg ikke bruke den i båten uten en styringsenhet fra Volvo eller å skifte hjernen på brenneren?? Det blir vel en kostbar affære tenker eg. Sitér dette innlegget Link to post
Frode NeergÃ¥rd Svart 21.September.2014 Del på Facebook Svart 21.September.2014 Det blir kostbart ja ;) Sitér dette innlegget Link to post
JSM Svart 8.Juni.2015 Del på Facebook Svart 8.Juni.2015 Hei, Har en D5WS som har stått i en Ford og har nummer 25-2275, vil den kunne brukes stand alone i båten? Takk for hjelp! Sitér dette innlegget Link to post
JSM Svart 8.Juni.2015 Del på Facebook Svart 8.Juni.2015 Hei, Har en D5WS som har stått i en Ford og har nummer 25-2275, vil den kunne brukes stand alone i båten? Takk for hjelp! Sitér dette innlegget Link to post
I.M.S. Svart 9.Juni.2015 Del på Facebook Svart 9.Juni.2015 25 2275 er låst opp mot Ford, har vært originalmontert i en Connect, og er oppgitt til å være en D5W SC. El-skjema ikke tilgjengelig hos Eberspächer. Prøv hos en Ford forhandler. Dersom den ikke er can-bus styrt burde det la seg gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
JSM Svart 9.Juni.2015 Del på Facebook Svart 9.Juni.2015 Takk for svar! Det er en timer til den som lar meg skru den på, har det noe å si? Ikke lett å få noen i tale om den er avhengig av can-bus... Sitér dette innlegget Link to post
I.M.S. Svart 9.Juni.2015 Del på Facebook Svart 9.Juni.2015 Hvilke farger har du på ledningene i kabel ut fra varmer? Sitér dette innlegget Link to post
JSM Svart 9.Juni.2015 Del på Facebook Svart 9.Juni.2015 (redigert) Takk for hjelp! Den sitter fast i bilen (som er et vrak) fortsatt så får ikke sett etter desverre. Titter litt på ebay etter brukte varmere, er det noen du vet om som kan fungere?/Hvordan kan jeg vite hvilke som ikke trenger can-bus? Sendt mail til Eberspacher som mener det bør fungere, men de har ikke koblingsskjema da den er laget til Ford... Har sett litt på noen sett med Webasto Thermo Top også, har du erfaring med disse også? Redigert 9.Juni.2015 av JSM (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
I.M.S. Svart 10.Juni.2015 Del på Facebook Svart 10.Juni.2015 Er du ute etter en vannvarmer fra bil så gå for en som er "ettermontert". Dette er som regel standard varmere som om nødvendig oftest kan kjøres bare med en av/på bryter. Fabrikkmonterte varmere i bil er som regel bundet opp mot bilens elektronikk, dog finnes det unntak. ( Oppgi produktnummer til forhandler for kontroll.) Dersom du primært er ute etter å varme opp båten bør du heller velge en luftvarmer, mer effektivt og som regel mindre strømforbruk totalt sett Vær også litt "kritisk" til prisen på brukt varmer. Kommer den fra bil, må du ofte kjøpe en del utstyr for montering i båt slik at totalpris i mange tilfeller kan nærme seg prisen på en ny varmer. Vær også litt skeptisk til brukte eksosanlegg. CO er ikke å spøke med. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.