Roger og Olina Startet 20.September.2014 Del på Facebook Startet 20.September.2014 Jeg og konemor er på sjøen nå. Vi gikk i 7 knop utover. Så fikk jeg se at temperaturen steg over rødt. Åpnet lukene og i bunnen lå det noe vann. Åpnet lokket og der var det ikke en dråpe vann. Lyste rundt og sjekka slanger, men alt så bra ut. Fylte opp, startet og sjekket igjen. Ingen lekasje som jeg kunne finne. Vi har lagt oss nå på Lyngøya og alt ser bra ut. Men hva i nisseland skjedde? Håper noen har tips her. For jeg skjønner ingenting av dette. Mvh Roger Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 20.September.2014 Del på Facebook Svart 20.September.2014 Har du sløyfe til varmtvannstanken. Så sjekk varmtvannet om det lukter kjølevæske. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Roger og Olina Svart 20.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.September.2014 Sjekket nå og det lukter ikke kjøleveske. Ser at det ligger noe kjøleveske i bunnen av båten. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 20.September.2014 Del på Facebook Svart 20.September.2014 Sjekket du slanger og klemmer mens motoren gikk? Typisk at det er en lekkasje som stopper når du stopper motoren og så fordamper restene av kjølevann ved lekkasjepunktet på grunn av varmen. Ikke så lett å finne lekkasjen da. Sitér dette innlegget Link to post
Arvor 20 Fish Svart 20.September.2014 Del på Facebook Svart 20.September.2014 Jeg har også hatt lekkasje på kjølevannet, og problemer med å finne lekkasjen. Viste seg å være ferskvannspumpen som lakk. Skiftet pumpen, og er nå tett. Avdekket samtidig at det var et belegg inni kjøleslangene, som nærmest knaste når jeg trykket på dem, og det er et brunt belegg på innsiden. Skifter alle kjøleslangene neste helg, og tar systemrens på motor. Kjøleslangene går til hhv. VV tank, defroster og vannvarmer. Har kjent at det ikke har blitt skikkelig varme i defroster siste tiden, og antar jeg har funnet feilen. Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 20.September.2014 Del på Facebook Svart 20.September.2014 Har du sløyfe til varmtvannstanken. Så sjekk varmtvannet om det lukter kjølevæske. Hadde vært hyggelig om du kunne forklare litt nærmere om dette! Hvordan kan dette oppstå etc! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.