Jump to content

hvor ble kjøleveska av?

Roger og Olina

Recommended Posts

Jeg og konemor er på sjøen nå. Vi gikk i 7 knop utover. Så fikk jeg se at temperaturen steg over rødt. Åpnet lukene og i bunnen lå det noe vann. Åpnet lokket og der var det ikke en dråpe vann. Lyste rundt og sjekka slanger, men alt så bra ut. Fylte opp, startet og sjekket igjen. Ingen lekasje som jeg kunne finne. Vi har lagt oss nå på Lyngøya og alt ser bra ut. Men hva i nisseland skjedde?

Håper noen har tips her. For jeg skjønner ingenting av dette.

Mvh

Roger

Jeg har også hatt lekkasje på kjølevannet, og problemer med å finne lekkasjen. Viste seg å være ferskvannspumpen som lakk. Skiftet pumpen, og er nå tett. Avdekket samtidig at det var et belegg inni kjøleslangene, som nærmest knaste når jeg trykket på dem, og det er et brunt belegg på innsiden. Skifter alle kjøleslangene neste helg, og tar systemrens på motor. Kjøleslangene går til hhv. VV tank, defroster og vannvarmer. Har kjent at det ikke har blitt skikkelig varme i defroster siste tiden, og antar jeg har funnet feilen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...