BETH Startet 23.September.2014 Del på Facebook Startet 23.September.2014 (redigert) Hei. har to Kad 44 98 mod 1600 timer i en Viksund St.Cruz 350. Oppdaget rustdannelse utvendig på den ene motoren Har noe tips om hva som har skjedd . Må jeg belage meg på skifte ? Redigert 23.September.2014 av BETH (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 23.September.2014 Del på Facebook Svart 23.September.2014 Har du et bilde du kan legge ut? Så blir det litt lettere å se sammenhengen. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
adeneo Svart 23.September.2014 Del på Facebook Svart 23.September.2014 Rust på utsiden er vel ingen grunn til å bytte turbo så fremt den virker som den skal ? Gjør rent, puss litt og mal over. Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 23.September.2014 Del på Facebook Svart 23.September.2014 Enig med adeneo, dessuten ett hav av årsaker til at rust kan ha kommet utvendig. Så finn heller ut hvorfor det har skjedd, kan være vannlekkasjer rett på turbo (regnvann, ved vask av båt etc) Kan være sølt ting der etc etc. Så lenge turboen ikke sitter, eller du ikke har masse rust inne i den, burde dette være greit. Er du usikker gjør som SoBo foreslår, lettere å veilede da for andre. Sitér dette innlegget Link to post
BETH Svart 23.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.September.2014 Takker for svar. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 23.September.2014 Del på Facebook Svart 23.September.2014 Turboer blir varme, lakken sprekker opp og rust kommer alltid etter en stund. Ingenting å bekymre seg over, de ruster ikke i stykker uansett hva du gjør.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
BjornLie Svart 23.September.2014 Del på Facebook Svart 23.September.2014 Turboer blir varme, lakken sprekker opp og rust kommer alltid etter en stund. Ingenting å bekymre seg over, de ruster ikke i stykker uansett hva du gjør....Det er ikke helt korrekt. Alle turboene på 40-44 serien til Volvo har vannavkjølt turbohus, og hvis turbohuset blir så varmt at lakken faller så er det tette kjølekanaler i eller ved turbohuset eller defekt kjøling. Hadde selv et par gamle 40 motorer hvor lakken var fin i alle år.... Sitér dette innlegget SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
BETH Svart 28.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.September.2014 Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 28.September.2014 Del på Facebook Svart 28.September.2014 Den der hadde bekymret meg lite grann. For meg ser det ut til å være en sjøvannskjølt turbo med lekkasje i en nippel eller på toppen av kjølekappen. Jeg ville sjekket opp lekkasjen. Sitér dette innlegget Link to post
BETH Svart 28.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.September.2014 Hei. Turboen er ferskvanns kjølt.Jeg har mistanke om at det har vert lekkasje mellom eksos ben og turbo. Eksos bendet er sjøvanns kjølt.det som må sjekkes er hvor mye tæring det er.for meg ser det ut til å være tett nå Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 28.September.2014 Del på Facebook Svart 28.September.2014 (redigert) Disse eksosbendene skal vel holde minimum syv år. Noen ganger mindre, andre ganger en del mer. Men ligger du rundt omkring syv år, så må du forvente utskiftinger vedr. sjøvannskjølte risere etc. Og er bendet originalt fra 1998, så ligger det en liten utgift 'up the pipeline'. Redigert 28.September.2014 av Hulda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
BETH Svart 28.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.September.2014 Hei. De er begge skiftet for 2 år siden. Så det kan hende at jeg ikke har fått det tett nok da Det blir nok en vinter jobb å demontere for å sjekke! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.