Maxi 84 Startet 23.September.2014 Link til dette innlegget Startet 23.September.2014 (redigert) Hei . Er det noen her som vet hvordan en Volvo Penta Md 11 c vil passe i en Maxi 84 som det står en md7 i pr dags dato. Tenker da på om den vil passe på motorfester og seildrev. Seildrevet er et S110. Er det evnt mye ombyging som må til for å få dette til å passe? Hva med motorkassen osv. Alle tips og forslag mottas med takk. Redigert 23.September.2014 av Maxi 84 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 23.September.2014 Link til dette innlegget Svart 23.September.2014 Om det passer rett på vet ikke jeg, men det er nok ikke så mye om gjøre. MD11C ble også levert med 110S seildrev, og de ble produsert i samme periode, og er vel ellers ganske like, utover at MD11C har rundt 10 hester mer. Sitér dette innlegget Link to post
Festina_Lente Svart 23.September.2014 Link til dette innlegget Svart 23.September.2014 Jeg ser ikke fordelen ved å bytte, MD11c tar større plass og du må til med ombygging av dette og hint - og det arbeidet hadde jeg kun gjort for bytte til en ny motor med garanti osv. Det er ikke vanskelig å få tak i en brukt MD7 som går rett på - hvorfor vil du bytte? Sitér dette innlegget Link to post
Maxi 84 Svart 23.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.September.2014 (redigert) Grunn til at jegvil bytte er at Md7 som står i nå er orginal fra 79 og saltvannskjølt. Båten har ligget nesten ubrukt i 7 år før jeg nå kjøpte den uten å være kjørt gjennom med ferskavnn. Ser for meg at dette fort kan bli et stort problem. Har på hånd en overhalt Md 11 ferskvannskjølt. Jeg er selvsagt åpen for en handel av en md7 med ferskvannskjøling i god stand. Bytter nå sjøvannspumpe og renser termostathus og bytter termostati håp om at den kan holde en stund. Vil være i forkant til problemene melder seg. Jeg er ikke seilkyndig nok til å seile båten i havn uten motor. Redigert 23.September.2014 av Maxi 84 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.