Jump to content

Bytte fra Vp Md7A-Vp md11c i Maxi 84?

Maxi 84

Recommended Posts

Hei .

Er det noen her som vet hvordan en Volvo Penta Md 11 c vil passe i en Maxi 84 som det står en md7 i pr dags dato. Tenker da på om den vil passe på motorfester og seildrev. Seildrevet er et S110. Er det evnt mye ombyging som må til for å få dette til å passe? Hva med motorkassen osv. Alle tips og forslag mottas med takk.

Redigert av Maxi 84 (see edit history)

Grunn til at jegvil bytte er at Md7 som står i nå er orginal fra 79 og saltvannskjølt. Båten har ligget nesten ubrukt i 7 år før jeg nå kjøpte den uten å være kjørt gjennom med ferskavnn. Ser for meg at dette fort kan bli et stort problem. Har på hånd en overhalt Md 11 ferskvannskjølt. Jeg er selvsagt åpen for en handel av en md7 med ferskvannskjøling i god stand. Bytter nå sjøvannspumpe og renser termostathus og bytter termostati håp om at den kan holde en stund. Vil være i forkant til problemene melder seg. Jeg er ikke seilkyndig nok til å seile båten i havn uten motor.

Redigert av Maxi 84 (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...