blue moon Svart 27.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2015 Noen oppdateringer, mens en venter på varmere tider.. Kjøpt et solcellepanel (50W) Som skreddersydd til min targa :) Pusset ned litt slitene skapdører. Var originalt lakket som døren til høyre, jeg vil prøve olje. Noen mener det holder seg bedre og ikke sprekker som lakken kan.. Ett lag Mahogany beis påført, nå skal x-antall skipsolje påføres for å bygge glans og dybde i treverket. Inspirert av Sobo`s flotte bord, ville jeg shine opp mitt eget som hadde noen sprekker. Egnet verktøy er skrape og varmepistol. Ferdig skrapet ene del av bordet, skal pusses litt til. Ny Ramin logo bestilt av reklameleverandør. Planen er et lag Mahogany beis her og, på med klistremerket og toppe med flere lag olje.. Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
SoBo Svart 27.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2015 Kommer til å bli superfint dette. Fin vinterpusling dette? Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Hekkbølgen Svart 27.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2015 Ser veldig bra ut. Burde absolutt gjort det samme som deg.. Har planer om å gjøre det til våren når båten er kommet ut av vinterdvale. Sitér dette innlegget Link to post
blue moon Svart 27.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2015 Det er litt jobb, men lite er like pent som behandla treverk! Jeg burde egentlig heller skrapa bunnstoff, men gruer til timene i grusen.. Å pusle med dette er egentlig bare gøy :) Sobo: Har du peil her? Sola bleker jo finishen over tid. Har brukt en vanlig beis fra Herdins kjøpt på byggevaren. Så kom jeg over denne med UV-beskytter http://nettbutikk.vrengenmaritime.no/p/4439/classic-mahognybeis-05-l Har det noe for seg? Når jeg stod med boksen i hånda stod det ingenting om at den inneholder UV beskyttelse, heller ikke på nett.. Olja som skal over, har uansett dette.. Fortsette å bruke beisen jeg har eller kjøpe ny.. Hmm Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
SoBo Svart 27.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2015 Har ikke helt kontroll på dette. Ville vel tro at jo flere produkter du bruker som har UV "filter", jo lenger tid tar det før solbleking?? Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
blue moon Svart 27.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2015 Ja tenkte jeg og, men står ingenting på boksen om dette. Får se hva jeg gjør, Kommer du til å bli redd for å bruke bordet ditt? Vi snakker ølbrikker og transparent duk? Det hadde vært meg, satser derfor på noen nivåer under deg i utseende ;) Fantastisk flott ble det ! Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
SoBo Svart 27.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2015 (redigert) He he.. Nei bordet kommer til å bli brukt. Brikker i antiskli kanskje. Det er to komponent lakk på bordet, så kan maskinrubbes og poleres noen ganger. Fint design på bordet ditt. Gleder meg til å se det ferdig "preparert" Solpanel er også kjekke greier, fint til vedlikeholdslading av batteriene. Redigert 27.Januar.2015 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Worry II Svart 27.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2015 Et tips for å hindre solbleking, Koland. Et dobbelt stretchlaken, to fester på dachboardet og to fester/klyper så langt akter det rekker. Det skjermer utrolig bra og er enkelt å ta av og på. Lettere enn å dekke til vinduer i alle fall. Sitér dette innlegget Link to post
blue moon Svart 28.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2015 Godt tips Stig, det er ikke allverdens arbeid når en kommer og forlater skuta. PS. Vi gleder oss til å få opp maleriet på veggen :) Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
Worry II Svart 28.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2015 PS. Vi gleder oss til å få opp maleriet på veggen :) Det kommer trackingnummer til deg på IM i morgen eller fredag, lover ! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.