finder Startet 24.April.2005 Link til dette innlegget Startet 24.April.2005 (redigert) Montering av stoppwire på Yanmar 3QM30 Er det noen som kan gi et tips på hvordan man fester stoppwire på motoren. (jeg spør på vegne av min kjære far) Han har en Skilsø 23. ønsker også tips om montering av septiktank Redigert 24.April.2005 av finder (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bjaas Svart 24.April.2005 Link til dette innlegget Svart 24.April.2005 Eller eventuelt hvordan jeg kan stramme opp stoppwiren. Ofte står stopphåndtaket noen cm opp over styrekonsollen. Ser ikke pent ut, og med nye originale brytere må jo estetikken følges opp! Bjaas Sitér dette innlegget - ...og når solkula går ned i havet, skal jeg sitte og se utover horisonten og få sjelen i vater! Triztan Vindtorn Link to post
Hanto Svart 24.April.2005 Link til dette innlegget Svart 24.April.2005 Eller eventuelt hvordan jeg kan stramme opp stoppwiren. Ofte står stopphåndtaket noen cm opp over styrekonsollen. Ser ikke pent ut, og med nye originale brytere må jo estetikken følges opp! Bjaas <{POST_SNAPBACK}> Den kan justeres ved å løsne-justere og stramme på en settskrue som sitter nede ved motoren der vaieren ender. Slik var det i allefall på min forrige båt. Sitér dette innlegget Link to post
finder Svart 24.April.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2005 Har noen av dere en beskrivelse på hvordan strømpen / wiren er festet. Er det en brakett. Har kun strømpen fra stopp håndak og ned til motor Sitér dette innlegget Link to post
bjaas Svart 25.April.2005 Link til dette innlegget Svart 25.April.2005 Har noen av dere en beskrivelse på hvordan strømpen / wiren er festet. Er det en brakett. Har kun strømpen fra stopp håndak og ned til motor <{POST_SNAPBACK}> Det var ikke lett å komme til med kamera, men dette er det beste bildet som viser festet til stoppwiren nede i motoren. Det ser ikke umulig ut å få løsnet/strammet/festet wiren med en liten fastnøkkel og eventuelt en kort skrutrekker. (Og det ser ut til at jeg vet hva jeg skal gjøre selv når innredningen er ferdig og motoren står for tur.) Bjaas Sitér dette innlegget - ...og når solkula går ned i havet, skal jeg sitte og se utover horisonten og få sjelen i vater! Triztan Vindtorn Link to post
finder Svart 25.April.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2005 Takk for bildet. Nå har skal jeg klare å lage braketten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.