Jump to content

Yanmar 3QM30

finder

Recommended Posts

Eller eventuelt hvordan jeg kan stramme opp stoppwiren. Ofte står stopphåndtaket noen cm opp over styrekonsollen. Ser ikke pent ut, og med nye originale brytere må jo estetikken følges opp!

Bjaas

- ...og når solkula går ned i havet, skal jeg sitte og se utover horisonten og få sjelen i vater! Triztan Vindtorn

Eller eventuelt hvordan jeg kan stramme opp stoppwiren. Ofte står stopphåndtaket noen cm opp over styrekonsollen. Ser ikke pent ut, og med nye originale brytere må jo estetikken følges opp!

Bjaas

<{POST_SNAPBACK}>

Den kan justeres ved å løsne-justere og stramme på en settskrue som sitter nede ved motoren der vaieren ender. Slik var det i allefall på min forrige båt.

:flag: Har noen av dere en beskrivelse på hvordan strømpen / wiren er festet. Er det en brakett. Har kun strømpen fra stopp håndak og ned til motor

<{POST_SNAPBACK}>

Det var ikke lett å komme til med kamera, men dette er det beste bildet som viser festet til stoppwiren nede i motoren.

Bilde

Det ser ikke umulig ut å få løsnet/strammet/festet wiren med en liten fastnøkkel og eventuelt en kort skrutrekker. (Og det ser ut til at jeg vet hva jeg skal gjøre selv når innredningen er ferdig og motoren står for tur.)

Bjaas

- ...og når solkula går ned i havet, skal jeg sitte og se utover horisonten og få sjelen i vater! Triztan Vindtorn