Jump to content

Startvansker Yamaha 60 2-t


oks81

Recommended Posts

Starter klokkerent uten choke når den er varm.

Prosedyre når kald slik jeg finner ut at den starter lettest er full choke og fult pådrag på egen gassregulering på fjernkontroll.

Den startet lettest slik i sommer når det var litt varmere, men var ikke direkte lettstartet da heller.

Har prøvd uten gass og bare choke, uten noe, bare gass, halv gass osv......

 

Pumper i belg på slange til den er skikkelig hard. Har to tanker med hver sin slange og er likt med begge.

Har nettop satt på nye plugger, NGK BR8HS-10 mener jeg å huske i farten..

Kompresjon er ok.

Link to post

min 80hk var noe kranglete å få start på i sommer, men da viste det seg at blandingsskruene sto litt i hytt og pine. Satte de til 1 tørn ut (tror jeg) og det ble ok.

 

Går ut fra du har sjekket at chokespjellene virkelig beveger seg når du har på choken?

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post

Sjekk at det ikke er elektronisk ekstra innsprøytning/choke ved kaldstart. På min 98-mod johnson var det det, og da skal man aldri ha noe pådrag, det resulterer bare i at pluggene ble druknet med en gang. Jeg hadde akkurat samme problem som deg frem til jeg fant det ut. Om du har brukermanualen vil jeg tippe at det står beskrevet der under startprosedyrer. Har du først druknet pluggene så må du vente en stund igjen før du prøver uten noe pådrag, slik du beskriver at du gjorde.

Redigert av Goodspeed (see edit history)

Goodspeed

GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370,  Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2

Link to post

Blandingsskruene mine var tidligere 3 omdr. ut.....

Nå er de 1,5 omdr. ut slik som det står i manualen.

Justerte dette etter at pluggene som stod på var ganske så sotete. Gikk litt finere på tomgang etter justering.

 

Start på kald motor har egentlig vert like vanskelig uavhengig av dette.

Skulle egentlig sjekke chokespjeld i dag men reiner noe så inn i......

Så da ble det å sitte i sofa feilsøking i stedet. :) Choke fungerer for den endrer "gange" med en gang jeg tar den av, men om spjeld lukker skikkelig er jeg usiker på..

Har og startgass klar ved neste forsøk for å se om det har noen effekt.

Link to post

mener å huske denne motoren er 80-talls..? Da er det ikke noe primer / ekstra innsprøytning av bensin

 

ang blandingsskruene: det er ikke noen eksakt fasit på hvordan disse skal stå. Prøv gjerne også 1 og 2 tørn for å se hvordan den reagerer.

 

Om choken funker som den skal så vil det normalt stoppe ganske så fort om den slås på på varm motor

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post

Litt skruing i dag!

Chokespjeld på øverste og nest øverste forgasser lukket seg ikke skikkelig. Bøyde til stag som styrer choke slik at spjeldene nå lukker slik de skal.

Hadde samtidig av forgassere for å sjekke flotørhus og dyser, men her var alt gullende rent.

Startet ganske lett på første forsøk etter montering, så da er sansynligvis alt i orden. :)

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...