Anjuma Startet 25.September.2014 Del på Facebook Startet 25.September.2014 Ekkoloddet blir stående å blinke på dybde i lange tider for så å vise korrekt en stakket stund før den atter igjen blinker. Jeg har resatt samt kjørt inn siste sw uten at det hjalp. Tenkte jeg skulle sjekke om giveren sto i væske, men ble med ett usikkert om dette kanskje er en skroggjennomført montering... Det er en stålbåt. Er det noen som er kjent med denne? Sitér dette innlegget Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere. https://baatplassen.n...hp?product=5533 Link to post
Møkkalasset Svart 25.September.2014 Del på Facebook Svart 25.September.2014 Ser for meg ut som om dette kan være en utvendig sak med distansekloss. Kanskje er svingeren grodd eller skadet? Sitér dette innlegget Link to post
Anjuma Svart 25.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.September.2014 Ja, det er det jeg også har fått mistanke om... Var bare så rart at den virker av og til. Sitér dette innlegget Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere. https://baatplassen.n...hp?product=5533 Link to post
jørn Svart 25.September.2014 Del på Facebook Svart 25.September.2014 Ikke meningen å kuppe tråden med dette spørsmålet. Jeg får ikke dybde på min i det heletatt, kun temp. Går din svinger rett til splitt kontakten (den som splitter strøm og data) på plotteren? Sitér dette innlegget Link to post
Anjuma Svart 25.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.September.2014 (redigert) Ikke noe problem om du"kupper" :) Kabelen går opp til fly hvor det et en kontakt den koples inn på. Jeg kom til å tenke på i sted om det muligens kunne være en skjøte kontakt et sted i og med at det et langt fra fly og ned i bunn av båten... Dog er det tvilsomt at feilen ligger her på min enhet... Da normalt sett så sier skjermen ifra om den mister kontakt med svinger. Redigert 25.September.2014 av Anjuma (see edit history) Sitér dette innlegget Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere. https://baatplassen.n...hp?product=5533 Link to post
Ragnar B Svart 25.September.2014 Del på Facebook Svart 25.September.2014 Skjer dette både når den er i fart og når den ligger i ro. Sitér dette innlegget Før fantes det trebåter og menn av stål, nå er det treskaller i plastbåter. Link to post
Anjuma Svart 25.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.September.2014 (redigert) For min del skjer det i alle fall under fart. Når jeg lå i ro og fisket her om dagen fungerte den faktisk veldig bra. Men den kutter gjerne mens jeg trekker en krabbeteine... Kan da vente leeeeenge før dybden vises igjen. Irriterende når jeg må vite at det er minst 25m dypt før jeg hiver teina over borde igjen. Redigert 25.September.2014 av Anjuma (see edit history) Sitér dette innlegget Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere. https://baatplassen.n...hp?product=5533 Link to post
Jens_P Svart 25.September.2014 Del på Facebook Svart 25.September.2014 Har en 521s som vel er den samme plotteren med dårligere skjermoppløsning. Lider under det samme. Den kan godt miste dybden inne i båthavna hvor det bare er ca 2m dypt. Jeg skifter manuelt mellom frekvensene for ekkoloddet for å få det i gang igjen. Virker på meg som om auto justering av "gain" ikke fungerer som det skal. Jeg har kommet under med at å låse det på en frekvens, mener det er 200kHz, er det som gir minst utfall. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Anjuma Svart 25.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.September.2014 Min står også på 200khz... Har ikke prøvd å bytte manuelt. Sitér dette innlegget Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere. https://baatplassen.n...hp?product=5533 Link to post
abbor Svart 25.September.2014 Del på Facebook Svart 25.September.2014 Det er en gjennomgående svinger. Hva er innvendig diameter på den store mutteren som fester svingeren? Er det 60mm så er det B60 hvis diameteren er 95mm er det B164. Er ikke overbevist om at svingeren er korrekt montert. I hvilken retning på det øverste bildet er kjølen? Sitér dette innlegget Link to post
Anjuma Svart 25.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.September.2014 (redigert) Nå er jeg ikke i båten, men mener den må være 60mm. svingeren står på styrbord side av kjøl. Dette er midtskips, ved siden av motoren. Redigert 25.September.2014 av Anjuma (see edit history) Sitér dette innlegget Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere. https://baatplassen.n...hp?product=5533 Link to post
Mulligan Svart 25.September.2014 Del på Facebook Svart 25.September.2014 Virker den når du ligger stille med motoren avslått? Sitér dette innlegget Link to post
Anjuma Svart 25.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.September.2014 Nei, for strømmen til gps kutter når jeg slår av tenning :) Sitér dette innlegget Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere. https://baatplassen.n...hp?product=5533 Link to post
-morten- Svart 26.September.2014 Del på Facebook Svart 26.September.2014 (redigert) Har en 521s som vel er den samme plotteren med dårligere skjermoppløsning. Lider under det samme. Den kan godt miste dybden inne i båthavna hvor det bare er ca 2m dypt. Jeg skifter manuelt mellom frekvensene for ekkoloddet for å få det i gang igjen. Virker på meg som om auto justering av "gain" ikke fungerer som det skal. Jeg har kommet under med at å låse det på en frekvens, mener det er 200kHz, er det som gir minst utfall. Har en 521s jeg også! har aldrig hatt noen problemer. Har utvendig svinger som er rn til en hver tid. har du dårlig oppløsning på skjermen? dette problemet har ikke jeg! synes den er klar og fin, selv min far som er nær blind på det ene øyet ser godt på skjermen! Trodde 5" skjerm skulle bli alt for lite men klarer meg bra med denne foreløpig i en Daycruiser ja Det stod i en 421 i en utleiebåt jeg brukte i helga. Den var vesentlig dårligere både ekkolodd og oppløsning! men mistenker grodd svinger! Redigert 26.September.2014 av -morten- (see edit history) Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Jens_P Svart 26.September.2014 Del på Facebook Svart 26.September.2014 Har hekk-montert svinger. Om jeg lar automatikken velge frekvens blir det dårligere resultat enn om jeg låser den manuelt. Kan ta lang tid fra jeg starter opp i havna til den greier å låse på dybde. Må gjerne ut fra havna til dybden blir 5-10m før jeg får avlesning. Dårlig oppløsning refererer til forskjellene på 521 og 525. Display på 521 er 320x234 pixels mens 525 har 640x480 pixels. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Eureka Svart 26.September.2014 Del på Facebook Svart 26.September.2014 Man kan fort miste dybde om det kommer luft, bobler, eller om den kommer opp i friluft... Når båten vipper fra side til side, kanskje du trekker teiner på BB side, nok til å vippe opp båten på SB side? Mister selv dybde og ekkobilde om jeg går i litt sjø. Giver er da festet i fremre dem av seilbåten... Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 26.September.2014 Del på Facebook Svart 26.September.2014 Har hekk-montert svinger. Om jeg lar automatikken velge frekvens blir det dårligere resultat enn om jeg låser den manuelt. Kan ta lang tid fra jeg starter opp i havna til den greier å låse på dybde. Må gjerne ut fra havna til dybden blir 5-10m før jeg får avlesning. Dårlig oppløsning refererer til forskjellene på 521 og 525. Display på 521 er 320x234 pixels mens 525 har 640x480 pixels. Kansje 525S jeg har! 640x480 tror jeg jeg har lest en plass på min ja. Min viser ihvertfall dybder om jeg lgger til kai også. veldig fin og lettlest skjerm både i kartmodus, ekkoloddmodus og 3d ekkolodd modus Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Mulligan Svart 26.September.2014 Del på Facebook Svart 26.September.2014 Mister selv dybde og ekkobilde om jeg går i litt sjø. Giver er da festet i fremre dem av seilbåten... Ser det samme når jeg seiler i grov sjø. Men med en gang svingerflaten er under vann igjen er den tilbake. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 26.September.2014 Del på Facebook Svart 26.September.2014 Og så bør TS koble om strømtilførselen :) Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 26.September.2014 Del på Facebook Svart 26.September.2014 Kan virke som turbulens og luftbobler er problemet! på min Askeladd er det relativt dyp V bunn og båten ligger ganske dypt med hekken under stilleligge, så selve svingeren ligger godt nedi vannet. men utforming på hekk og plassering vil jo være forskjellig fra båt til ¨båt, så her er det jo en del faktorer som spiller inn.. min plotter/svinger ble montert av autorisert verksted. tror det var i 2011 Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Anjuma Svart 26.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.September.2014 (redigert) Jeg skal få koplet den direkte på batteri. Svingeren står lavt plassert midtskips og båten er 35-36 fot, samt 3,5m bred og veier 9 tonn. Det er med andre ord ikke så ofte svingeren løftes fri fra sjø. Men kan forstyrrelser på tilføringsspenning lage et slikt symptom? Redigert 26.September.2014 av Anjuma (see edit history) Sitér dette innlegget Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere. https://baatplassen.n...hp?product=5533 Link to post
Mulligan Svart 26.September.2014 Del på Facebook Svart 26.September.2014 For å eliminere; Slå på tenning uten å starte motor. Slå på loddet. Se hvordan det oppfører seg. Start motor. Se etter endringer. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 26.September.2014 Del på Facebook Svart 26.September.2014 Det er nok en P319 svinger. Den er beregnet for å montere der bunnen er horisontal. Hva er vinkelen i forhold til vann på den flaten svingeren er montert? Sitér dette innlegget Link to post
Anjuma Svart 26.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.September.2014 Jeg har ikke vært under båten så jeg er ikke sikker på hvordan det ser ut der. Men den er vinklet på innsiden som bildet viser. I følge forrige eier så har den fungert 100% i hans eie. Båten har lagt ubrukt på vannet på grunt vann en tid før jeg kjøpte den så det er en mulighet for at det har grodd under der. Og når jeg tenker meg om så har den egentlig blitt verre ila sommeren. Sitér dette innlegget Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere. https://baatplassen.n...hp?product=5533 Link to post
M/S AIOLOS Svart 27.September.2014 Del på Facebook Svart 27.September.2014 Jeg har også samme tilfelle med min garmin 720s, har invendig svinger som ligger i frostvæske. Blinkingen gir seg etter en stund, virker som det er en innstilling for dette et sted. Jeg har trykket og satt mitt ellers gode humør på prøve noen ganger, enten går hele stasen over bord eller så må jeg se en annen vei Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.