Mulligan Svart 27.September.2014 Link til dette innlegget Svart 27.September.2014 Før du hiver apparatet overbord, bør du prøve å montere svingeren. Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 27.September.2014 Link til dette innlegget Svart 27.September.2014 Jada, svinger er montert i henhold til anvisninger fra produsent. Sitér dette innlegget Link to post
Anjuma Svart 27.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.September.2014 Koplet Garminen utenom tenning i dag, samt prøve meg frem med forskjellige innstillinger på ekkoloddet. Men ingen endring :( Må muligens vente til jeg får båten på land og ta en titt under. Men det er fryktelig irriterende å måtte bruke 20 - 30 min for å hive krabbeteina over borde på rett dybde. Og gjerne er det slik at når dybden først vises så er det for grunt og før jeg rekker å komme til rett dybde så er den ute igjen. Sitér dette innlegget Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere. https://baatplassen.n...hp?product=5533 Link to post
Skrulokk Svart 3.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2017 Vekker denne tråden til live igjen, for vi sliter med samme problemet i dag med vår Garmin 92sv/Garmin P319 kombo. Byttet den gamle svingeren som satt montert når vi kjøpte båten med en ny P319 når vi hadde båten på land for montering av baugpropell. Når vi ligger i havn ser man stort sett korrekt dybde, men så fort vi beveger oss ut over 7 meter slutter målingen og det blir bare stående og blinke på dybde. Og det vedvarer inntil vi ligger stille og restartet 92sv’en. Nå skal det legges til at det er gammel programvare på plotteren (v. 3.20), kan det være så enkelt som en oppdatering kan løse problemet? Ble det noen løsning/konklusjon på dette problemet hos dere som slet med dette? Sitér dette innlegget Link to post
Furu Svart 3.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2017 Versjon 4,1 er ute , men vil neppe hjelpe stort hvis svinger er litt feil montert Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
BOBO II Svart 3.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2017 Er det en mulighet for at det blir luftbobler under båten der hvor svinger er plassert. Jeg får det samme hvis jeg ligger for tett opp til andre båter foran . Dybden kommer tilbake ganske raskt hvis jeg legger meg lenger akter og ut av kjølevannet. Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
Skrulokk Svart 3.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2017 Tvilsomt, svinger er montert forholdsvis langt bak (ca 2/3 av total bålengde) på en saktegående snekke. Og det er ikke så mye farten som endringene i dybde som forårsaker blinkingen. Men jeg har lastet ned oppdateringer nå og skal legge dem inn på plotter'n neste gang jeg er i båten nå til helgen, så får man se om det kanskje gjør susen :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.