Silkebrisen Startet 25.September.2014 Link til dette innlegget Startet 25.September.2014 Hei! Jeg er lei av å pakke seil og har bestemt meg for å montere rulleforstag når båten rigges for sesongen neste år. Jeg har søkt litt på nettet funnet ut at Profurl C320 virker ganske interessant. Har sett en båt lik min med dette, og fordelen der var at den kan tydeligvis monteres lavt mot dekk uten at den kommer i konflikt med pulpiten, som igjen gjør at jeg mister minimalt med seilareal. Prisen på denne virker også positiv. Jeg har ikke klart å finne forhandlere i Norge, men har funnet ei nettside i USA der jeg kan få (fohåpentligvis) komplett pakke for snaut 15 000,-. Da er har jeg regnet ut pris i forhold til kurs, frakt & mva. Jeg har forstått at Furlex er "Mercedesen" blant de forskjellige merkene, men hvis jeg tar utgangspunkt i 200S som også skal passe min båtstørrelse må jeg ut med nesten 10 000,- mer i forhold til Profurl. Er det noen som har erfaring med Profurl C320? Eller andre modeller av Profurl...? Er Furlex så mye bedre at det er verdt å betale så mye mer? Dersom noen har gode erfaringer fra andre merker er jeg interessert å høre fra de også. :),- Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 25.September.2014 Link til dette innlegget Svart 25.September.2014 Jeg har forstått at Furlex er "Mercedesen" blant de forskjellige merkene....... Eller andre modeller av Profurl...? vet ikke hvor du har dette fra......hvis Furlex er Mercedesen..... så er Profurlen Rollsen sjekk litt Regattamaskiner nede på kontinenten, se hva de velger....... att Furlexen er vanlig her i Skandinavien, beror på att Selden ligger i Göteborg jeg har Profurl C420.....og har valt det på begge ruller, for att det er mindre problem, helt vedlikeholdfrie, åpne ruller, mindre trassel.....10 års World wide garanti. kutterrullen er 23 år, genuarullen er 3 år, .....har aldrig haft noe problem. Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Framtia Svart 25.September.2014 Link til dette innlegget Svart 25.September.2014 Reckmann er Rolls. .. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Gunga Din Svart 25.September.2014 Link til dette innlegget Svart 25.September.2014 Jeg har ikke klart å finne forhandlere i Norge, sjekk Hovdan-Poly A/SSTUBBERRUDV 10 - PB 289 0668 OSLO Phone : (47) 2314 1260 Fax : (47)23 141 261 E-mail : Send a message Web site eller Liros Skandinavia ABSlatergardsvagen 3 42750 Billdal Phone : 46 3191 52 00 Fax : 46 3191 52 40 E-mail : Send a message Web site GransegelRyssviksvägen 2 131 36 NACKA Phone : (46) 8718 3060 Fax : (46) 8718 4905 E-mail : Send a message Web site Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Flammingokid Svart 25.September.2014 Link til dette innlegget Svart 25.September.2014 Enig med svensken... Har trøbbel med furlex hele tiden.... Båt nr 2 og berre trøbbel. Sitér dette innlegget Link to post
Flammingokid Svart 25.September.2014 Link til dette innlegget Svart 25.September.2014 Sorry, enig med gunga din skulle det være Sitér dette innlegget Link to post
Silkebrisen Svart 25.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.September.2014 jeg har Profurl C420.....og har valt det på begge ruller, for att det er mindre problem, helt vedlikeholdfrie, åpne ruller, mindre trassel.....10 års World wide garanti. Takk for svar. :) Blir nok Profurl C320 jeg kommer til å gå for. Tør jeg spør hvor du kjøpte din C420? Og hva var prisen på den? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 25.September.2014 Link til dette innlegget Svart 25.September.2014 (redigert) kjøpte på Gransegel i Stockholm...........husker ikke prisen ...skall sjekke.. jeg kjøpte med innvendig strekkfisk....finnes ulike modeller fra fast stag, innvendig, eller strekkfisk montert under.....de har også modeller for montasje under dekk. jeg valgte rund forstagsprofil fordi de er sterkere.......men sikkert ikke så regattavenlig som de tynne platte Redigert 25.September.2014 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Ask Svart 25.September.2014 Link til dette innlegget Svart 25.September.2014 Hei Me hadde Harken på førre båt. Ingen problem. På noverande båt har Furlexen funka greit i ti år. Ask Sitér dette innlegget Link to post
sunnmøre Svart 25.September.2014 Link til dette innlegget Svart 25.September.2014 Har hatt Furlex og Facnor på mine båtar. Ingen problem. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 25.September.2014 Link til dette innlegget Svart 25.September.2014 Harken har gått siden 2002 på Hulda, har ikke servicert den enda. På min er det ikke strekkfisk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.