Jump to content

ny båt, scand dynamic 9200 2005


frdrk_k

Recommended Posts

  • 2 måneder senere...

Heisann.

 

Flott båt du har :)

Jeg var og hentet meg en Scand dynamic 9200, 2006 modell med d4 forrige helg.

Den kjørte jeg fra Askvoll ( litt sør for Florø) til Ørnes som ligger 40nm sør for Bodø. Denne turen var på ca 450nm. Alt fungerte utmerket og jeg er veldig fornøyd med både skrog, forbruk og det meste :) jeg fikk virkelig testet båten i bølger rundt stadt osv. Hadde et forbruk på i underkant av 1 l pr.nm og det synes jeg er bra i 28-30 knop.

Båten ser helt strøken ut så jeg er veldig fornøyd.

I dag oppdaget jeg en liten lekkasje av ferskvann inn i båten.det ligger ca 2 liter vann i skottet i midten. Mest sannsynlig så er det regnvann. Har du noe erfaring med lekkasjer? Er det noen plasser jeg bør sjekke?

Mvh Bjørn Tore

Link to post
Share on other sites

da var dagens jobb gjort, stoffet båten, neste på agendaen blir å få vasket, vokset, rubbet og ellers alt annet små tjafs!

 

 

 

 

videre her kommer da 2 bilder, med den vanlige moroa med blå båter og sol,

 

er det noen som har tips eller evt. triks på å få NOE av fargen sånn tårlig tilbake uten å måtte pusse ned og lakkere om ?

 

tanken for neste sesong har treffe meg med å evt. folliere dette, men det kalles vel bare å utsette problemet.

 

 

 

 

 

 

Sorry, my Norwegian is almost nought, but with some help from google; are in search for some cleaning tips to get the 'tears' away?

 

I used a polishing machine with a cutting gel. That's the same as grinding/sanding without repainting. even some surface scratches will disappears.

 

problem with these polish gels is that it is water based. and in the textured surfaces it leaves a white haze. And the only thing I could find to remove thing is

a grease solved or sometimes a 'brake cleaner' fluid. acetone did not help. But it helps for cleaning skai leather.

 

 

Heisann.

 

Flott båt du har :)

Jeg var og hentet meg en Scand dynamic 9200, 2006 modell med d4 forrige helg.

Den kjørte jeg fra Askvoll ( litt sør for Florø) til Ørnes som ligger 40nm sør for Bodø. Denne turen var på ca 450nm. Alt fungerte utmerket og jeg er veldig fornøyd med både skrog, forbruk og det meste :) jeg fikk virkelig testet båten i bølger rundt stadt osv. Hadde et forbruk på i underkant av 1 l pr.nm og det synes jeg er bra i 28-30 knop.

Båten ser helt strøken ut så jeg er veldig fornøyd.

I dag oppdaget jeg en liten lekkasje av ferskvann inn i båten.det ligger ca 2 liter vann i skottet i midten. Mest sannsynlig så er det regnvann. Har du noe erfaring med lekkasjer? Er det noen plasser jeg bør sjekke?

Mvh Bjørn Tore

Some points to check is where the window ends on both sides. I found leaks there. and check if the connection between the floor and boat is sealed. In a turn the

drain hole picks up some water. if you go straight again, it could be that the water moves to the edge. if the are some holes. it will go to the middle section. I have some pictures. But I don't want to mess up somebody else's topic.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...