Jump to content

yamarin, vann strømmer inn selvlensen ved revers


larsen2000

Recommended Posts

Har en yamarin med gjennomføring for selvlens med "lukkeklaff" av gummi på akterspeilet. Klaffen ser hel og fin ut, men vann strømmer inn når jeg drar på i revers for å stoppe båten. Er det noe jeg kan gjøre for å unngå dette? Er det ikke en bedre løsning med gjennomføring rett ned gjennom skroget som på feks de fleste Askeladden?

Link to post
Share on other sites

Samme opplevde jeg også at vann kom lett inn på min Yamarin ved 4+ i båten, men det lar seg lett gjøre å stenge ventilene igjen, men husk å åpne de etter båtturen. Jeg har i dag Nordkapp med enveisventiler, må ærlig innrømme at det er noe "dr...." da vannet ikke renner ut når jeg spyler båten og når det regner, de åpner når det blir stort vanntrykk.

 

Hva som er best/ verst er en smaksak.

Link to post
Share on other sites

Samme opplevde jeg også at vann kom lett inn på min Yamarin ved 4+ i båten, men det lar seg lett gjøre å stenge ventilene igjen, men husk å åpne de etter båtturen. Jeg har i dag Nordkapp med enveisventiler, må ærlig innrømme at det er noe "dr...." da vannet ikke renner ut når jeg spyler båten og når det regner, de åpner når det blir stort vanntrykk.

 

Hva som er best/ verst er en smaksak.

 

Hvorfor renner det ikke ut når det regner eller når du spyler båten? Jeg trodde det var poenget med enveisventiler?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...