mentor70 Startet 28.September.2014 Del på Facebook Startet 28.September.2014 Jeg oppdaget i dag til min store irritasjon av det imiterte teakgulvet på akterdekket har falmet kraftig i sommer. På dette området har det ligget en matte i sommer. Mitt spørsmål er følgende: 1) Er det noe jeg kan gjøre for å redde gulvet? 2) Dersom jeg må bytte noen av stavene, er det da noen her på forumet som vet hva slags gulv dette er og eventuelt hvor jeg kan få kjøpt nye staver i samme farge? Sitér dette innlegget Link to post
sunnmøre Svart 28.September.2014 Del på Facebook Svart 28.September.2014 Ville venta med å gjere noko. Ikkje legg teppe på dørken neste sesong, så vil nok fargeforskjellen jamne seg ut. Sitér dette innlegget Link to post
ollebolle2 Svart 28.September.2014 Del på Facebook Svart 28.September.2014 Polere? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 28.September.2014 Del på Facebook Svart 28.September.2014 enig med sunnmøre, la lakken få tørke "på nytt" Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
mentor70 Svart 28.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.September.2014 Tror dere at det vil jevnes ut når dette er plast (imitert teak)? Hadde det vært ekte lakkert teak så hadde jeg skjønt det, men dette er jo plast. Kan den virkelig få igjen fargen over vinteren? Hele gulvet er 13 år gammelt og fargen har holdt seg utrolig bra på resten. Sitér dette innlegget Link to post
sunnmøre Svart 28.September.2014 Del på Facebook Svart 28.September.2014 Dørken vil ikkje få igjen fargen. Men står heile området ubeskytta, skulle ein tru at det ville jamne seg ut, Du kan eventuelt prøve med plastfornyar(ev rubbing) på det falma området, kan hende det vil hjelpe. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 28.September.2014 Del på Facebook Svart 28.September.2014 Prøv å gni det inn med Polytrol, og poler av etter et kvarters tid. Fungerer fint på bleket plastlaminat, i alle fall... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Hakkannen Svart 28.September.2014 Del på Facebook Svart 28.September.2014 (redigert) Er det en form for flexiteak som er brukt? Ikke det at jeg har inngående kunnskaper om plastteak, men naboen i havna monterte flexiteak (eller noe i den duren) for et par år siden. Ifølge ham er denne beregnet til å kunne rubbes opp med halvgrovt sandpapir hvis overflaten falmer, misfarges eller blir for glatt. Men vær for all del sikker på at den er beregnet til å kunne rubbes opp slik før du eventuelt prøver, hvis det er laminat vil sandpapiret gjøre mer skade enn nytte (bare så det er sagt ) Redigert 28.September.2014 av Hakkannen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kyst1 Svart 29.September.2014 Del på Facebook Svart 29.September.2014 Polytrol, helt klart ! Ett av de beste produktene jeg kan tenke meg for plast :-) Sitér dette innlegget Gjør som folk flest - BRUK VEST ! Link to post
Big Horn Svart 29.September.2014 Del på Facebook Svart 29.September.2014 Rubbe med rondellmaskin og Hugo's! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.