Jump to content

Falmet plast-teak, kan det reddes?

mentor70

Recommended Posts

Jeg oppdaget i dag til min store irritasjon av det imiterte teakgulvet på akterdekket har falmet kraftig i sommer. På dette området har det ligget en matte i sommer. Mitt spørsmål er følgende:

1) Er det noe jeg kan gjøre for å redde gulvet?

2) Dersom jeg må bytte noen av stavene, er det da noen her på forumet som vet hva slags gulv dette er og eventuelt hvor jeg kan få kjøpt nye staver i samme farge?

img_1792.jpg

img_1794.jpg

Er det en form for flexiteak som er brukt? Ikke det at jeg har inngående kunnskaper om plastteak, men naboen i havna monterte flexiteak (eller noe i den duren) for et par år siden. Ifølge ham er denne beregnet til å kunne rubbes opp med halvgrovt sandpapir hvis overflaten falmer, misfarges eller blir for glatt. Men vær for all del sikker på at den er beregnet til å kunne rubbes opp slik før du eventuelt prøver, hvis det er laminat vil sandpapiret gjøre mer skade enn nytte (bare så det er sagt :wink:)

Redigert av Hakkannen (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...