Jump to content

Reisetips strekningen Kiel-Holmestrand med trawler i påsken 2015

Ocean Pearl

Recommended Posts

Har kjøpt meg en Ocean Alexander 426 Classico som jeg skal hente ca. 60 km innover i Kielkanalen til påske.

Regner med å bruke 1 døgn på å komme til Kiel, må igjennom 3 sluser før det blir saltvann under kjølen.

I den anledning trenger jeg noen forslag på gode reiseruter, hvor lang tid bør beregnes, gjestehavner, bunkringsmuligheter m.m. for turen oppover. Har aldri vært lenger syd enn Sæby i Danmark.

Hvor lønner det seg å gå i forhold til vær og vind, motstrøm, opplevelser på turen etc. Båtens maksfart er ca. 20 knop, marsjfart ca. 12 - 15 knop

Alle forslag mottas med takk og så kan jeg sitte å drømme om turen gjennom vinteren :rolleyes:

Vi gikk igjennom Kiel kanalen i 2012 fra vest mot øst. Vist båten din ligger inne i selve Kiel kanalen, så er det bare en sluse ut av den på Østsiden. Da er du i sjøen igjen.

Byen Kiel ligger sør for utløpet av kanalen, så vist du skal hjem, er det ikke noe vits å gå nedom den byen. Flott tur oppover. jeg kan hente Logg boken min om bord senere i dag, så kan du få alle havnene vi var innom på vei nordover, både i Tyskland og Danmark..

Turen vår ligger på denne bloggen, du må lete deg litt bakover i bloggen for å finne den...

http://kaj-h.blogspot.no/

Redigert av Ida Marie III (see edit history)
  • 6 måneder senere...

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Ser ut som de har parkert i Sæby. Ikke vært bevegelse siden igår kveld.

De har ikke meddelt noe, så kanskje de bare har en pause etter motvind og bølger under gårsdagen.

Bølgene kan være høye i det farvannet når det blåser godt.

Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...