Jump to content

Hvordan fylle olje på TDZ dieselpumpe om636? Hvor mye skal fylles?

Solux24

Recommended Posts

Var en tur i båten i dag og oppdaget ca. 2-3 liter diesel under motoren. Sporet dette til håndpumpen (den til lufting) på dieselpumpen og så at denne var i "øvre" posisjon. Dyttet den ned og låste den ved å vri med klokken. Regner med at den har "løsnet" på grunn av motor vibrasjon, og at det hydrostatiske trykket fra tanken (den er montert over motor) førte til lekkasjen. Krysser fingrene for at det ikke er noen pakninger som har gått :giggle:

Det jeg egentlig skulle spørre om var hvordan jeg fyller olje på dieselpumpen. Etter litt letning i manualer har jeg funnet fram til at det skal fylles litt olje på den vakuumopererte guvernøren/regulatoren. Dett er vel kun for å olje mekanismen inne i huset, og ikke renner ned i sumpen på pumpen. For å fylle på pumpen er det kun nok å fylle i peile pinne hullet med en sprøyte eller lignende? Og hvor mye skal fylles

Moderator har endret emnetittelen. Var opprinnelig TDZ dieselpumpe om636 hvilket ikke er iht reglene for "Båtforumet".
Alle må vennligst lese disse før man poster.

bilde

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...