Jump to content

Hvor får jeg tak i rustfri syrefast stålplate -biter for backing

Krimart

Recommended Posts

Skal montere litt diverse bl.a. badestige på hekken og håndrekke. Må ha noen biter stålplate som backing, helst rustfritt syrefast selvsagt. Vet det finnes egene backingplater for kryssholt f.eks. på Seasea, men det blir jo da en stripe med hull i hver ende. Vil helst ha noe jeg kan tilpasse selv. Noen tips om hvor jeg kan få tak i dette i Oslo-området? Ønsker ikke å kjøpe en hel plate på 1 X 2 m.

Redigert av Krimart (see edit history)

Du må oppsøke et plate/sveis verksted som driver med produksjon eller reparasjon innen tynnplate. De har som regel slikt liggende bak platesaksa som kapp. Hvis du treffer noen hyggelige mennesker får du sikkert noe slikt for en femtilapp til kaffekassa.

Jeg er ikke kjent med slike verksteder i Oslo, bare her i distriktet, men et kjapt Google søk ga dette resultatet http://rustfrisveisogmontering.no/ Mener å huske at dette verkstedet har vært nevnt her tidligere.

Et alternativ er å gå til en gjenvinningsplass som tar imot stål, f.eks. Veolia. De sorterer gjerne karbonstål, alu, rustfritt osv. som de får inn som kapp og skrot. Pleier ikke å være noe problem å finne seg en platebit der. Hvis du finner noe som er stort nok kapper du dette lett til med vinkelsliper. Ps, ta med kontanter til kaffekassa :smiley:

litt allergisk mot rustrender som har en tendens til å dukke opp

Enig :yesnod: Men det kan enkelt løses ved å glatte litt over snittflatene med en lamellskive, noe som egentlig bør gjøres uansett for å ta gradene. De ferreste har vel en båndsliper stående i garasjen. Hvis man ikke skulle ha en ubrukt lamellskive liggende, evt. en som bare har vært brukt til RF kan man pusse over for hånd til slutt med ubrukt smergelpapir. Hvis man ikke har det heller (kan kjøpes for en slikk og ingenting på BT) er det best å gi opp :giggle:

Ellers må det ikkje berre vere rustfritt,men syrefast og.

Hvorfor det?

Redigert av Komodo (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...