Krimart Startet 1.Oktober.2014 Link til dette innlegget Startet 1.Oktober.2014 (redigert) Skal montere litt diverse bl.a. badestige på hekken og håndrekke. Må ha noen biter stålplate som backing, helst rustfritt syrefast selvsagt. Vet det finnes egene backingplater for kryssholt f.eks. på Seasea, men det blir jo da en stripe med hull i hver ende. Vil helst ha noe jeg kan tilpasse selv. Noen tips om hvor jeg kan få tak i dette i Oslo-området? Ønsker ikke å kjøpe en hel plate på 1 X 2 m. Redigert 1.Oktober.2014 av Krimart (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
VirtualMe Svart 1.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2014 Astrup burde vel ha et rikelig utvalg vil jeg tro. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 1.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2014 Du må oppsøke et plate/sveis verksted som driver med produksjon eller reparasjon innen tynnplate. De har som regel slikt liggende bak platesaksa som kapp. Hvis du treffer noen hyggelige mennesker får du sikkert noe slikt for en femtilapp til kaffekassa. Jeg er ikke kjent med slike verksteder i Oslo, bare her i distriktet, men et kjapt Google søk ga dette resultatet http://rustfrisveisogmontering.no/ Mener å huske at dette verkstedet har vært nevnt her tidligere. Et alternativ er å gå til en gjenvinningsplass som tar imot stål, f.eks. Veolia. De sorterer gjerne karbonstål, alu, rustfritt osv. som de får inn som kapp og skrot. Pleier ikke å være noe problem å finne seg en platebit der. Hvis du finner noe som er stort nok kapper du dette lett til med vinkelsliper. Ps, ta med kontanter til kaffekassa Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
ivar Svart 1.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2014 husk når du kapper, at du ikke bruker skive som er full av vanlig stål, da vil syrefast stålet kunne bli forurenset og få rustflekker Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Komodo Svart 1.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2014 Så kritisk er det vel ikke Ivar? Det er jo bare snakk om snittflaten, og så er det inne i båten Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
ivar Svart 1.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2014 det er sant, er nok bare litt allergisk mot rustrender som har en tendens til å dukke opp Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Lazyjack Svart 1.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2014 (redigert) Skraphandler Stokstad i Smalvollveien selger rustfritt/syrefast skrapmetall til kilopris. Jeg har altid funnet det jeg trenger der. Redigert 1.Oktober.2014 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
baldrian Svart 1.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2014 Da e heilt rett som Ivar skriv.Sliper du med skive som har vore brukt til vanleg stål får du rustdannelse,så bruk ei heilt ny skive.Ellers må det ikkje berre vere rustfritt,men syrefast og.Har for øvrig ei plate som er 25x30 cm som du kunne fått gratis.Kan sende den visst du betala frakt. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 1.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2014 (redigert) litt allergisk mot rustrender som har en tendens til å dukke opp Enig Men det kan enkelt løses ved å glatte litt over snittflatene med en lamellskive, noe som egentlig bør gjøres uansett for å ta gradene. De ferreste har vel en båndsliper stående i garasjen. Hvis man ikke skulle ha en ubrukt lamellskive liggende, evt. en som bare har vært brukt til RF kan man pusse over for hånd til slutt med ubrukt smergelpapir. Hvis man ikke har det heller (kan kjøpes for en slikk og ingenting på BT) er det best å gi opp Ellers må det ikkje berre vere rustfritt,men syrefast og. Hvorfor det? Redigert 1.Oktober.2014 av Komodo (see edit history) Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Krimart Svart 2.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2014 Takk for tips Lazyjack, da prøver jeg Stokstad :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.