Johannes Startet 1.Oktober.2014 Link til dette innlegget Startet 1.Oktober.2014 Ser I Båtliv at de informerer om at True Heading har kommet med et lite, og rimeligere, GPS compass. På hjemmesiden til True Heading star det ikke noe om denne nyvinningen. Fant en You-tube video, tilsynelatende lagt ut av True Heading. Men det er også alt jeg finner. Er det noen som har fanget opp noe mer om dette kompasset? Det hørtes jo spennende ut... Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 1.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2014 Det at den heter Vector Compact kan tyde på at den er basert på Hemisphere GNSS teknologi. Hemisphere sine heading produkter kalles Vector, både OEM kort of komplette kompass. Er skeptisk til Nøyaktighten på et produkt som bare har ca 20cm i senteravstand mellom antennene. Jeg har gjort en del testing med det beste som finnes av antenner og GPS-kompassmottager fra Trimble og når avstanden kommer noe særlig under ca 40cm begynner dramatiske ting å skje med nøyaktighet på heading selv om antennene er i ro. De minste headingkompassene i dag, Hemisphere Vector 101 og Comnav G1 som er identiske, er i overkant av 40cm lange har en mistanke om at det er en grunn til akkurat det. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 1.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2014 Må vel være såpass for å få noe flanke å måle på. Hvis det er en trøst så hadde den første jeg brukte ei antenne i hvert hjørne av helidekket. 25 m. mellom antennene. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 1.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2014 Regner med at det fortsatt er rate sensorer som gjør de raske oppdateringene. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 1.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2014 kjøpte meg en HS70 i somras....men ikke fått koblet den inn enn, samme teknikk der Based on Hemisphere GPS’ patented Crescent ® Vector™II technology, HS70 calculates reliable GPS heading accuracy of 0.75 degree and 50 centimeter GPS positioning accuracy with SBAS corrections while providing heave, pitch, and roll output messages through an integrated tilt sensor and gyro system. HS70 supports both NMEA 0183 and NMEA 2000 interface standards making it compatible with all connectivity standards found on today’s vessels. Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
abbor Svart 1.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2014 Simrad HS70 er samme heading kompass som Hemisphere Vector 101 og Comnav G1. Sitér dette innlegget Link to post
Johannes Svart 1.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2014 Da blir det spennende når noen får testet produktet. Kanskje noe for Båtliv eller Båtmagasinet? Men ingen som faktisk har sett kompasset for salg? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.