Jump to content

Eberspächer , hvilken modell er dette?


Anjuma

Recommended Posts

"Brennmatte" til disse varmere leveres ikke som reservedel.

D8LC har en tilsvarende konstruksjon hver denne leveres som reservedel. Den er en del større, men jeg vet at andre har tilpasset og montert den i D3L med en del "fukling". Har denne samt nødvendige pakninger og vekeringer på lager.(den store o-ringen er dessverre utgått men maskin forretninger kan sikkert levere denne hvis nødvendig)

Sjekk for øvrig sprederkopp for koks og sot, spesielt noen ørsmå passasjer langs ytterringen.

Link to post
Share on other sites

I.M.S. - Du skriver "har på lager"... har du liggende på lager? Har du evt pris?
Jeg regner med at disse mattene ikke er beregnet til å rense?
Er det slik at denne matta består av to deler? En metallkrans og en veke som ligger inne i? Eller er det den ringen som gikk i stykker når jeg dro enheten i fra hverandre som er veken?
Spredekopp... er det selve rommet på innsiden av brennkammeret? Som du ser så er det en enslig kanal i ytterringen som vist på bildet... er det denne du sikter til når du skriver passasjer?
Som du skjønner så er jeg førstegangsreisende i demontering av Eber og famler litt i blinde her.

Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere.

https://baatplassen.n...hp?product=5533

Link to post
Share on other sites

EBERSPACHER

HEATER D3L WICK HEAT EXCHANGER LINER | 251482060006

http://sales.butlertechnik.com/eberspacher/eberspacher-air-heater-spare-parts/d3l/eberspacher-heater-d3l-wick-heat-exchanger-liner-251482060006?___SID=U

 

disse har rett del, ca. 49 pund.

 

har samme varmer og overhalt min i vinter som var, greit å sjekke lagrene evt bytte disse når du først har den oppe.

 

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
  • 5 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Da er det endelig liv i Eber'n igjen. Ny brennmatte innstalert, men det viste seg at jeg hadde mistet en liten del som kopler vifta sammen med brennkammervifta. IMS ble redningen da han hadde en brukt liggende.
Da våknet den til live, men den brant kun i 3 minutter... etter tips fra IMS så testet jeg litt og det viste seg at flammevakten ikke slo ut... koplet den i fra og da giret den opp ett ekstra hakk og like etterpå kom det et klikk fra flammevakten... koplet den på igjen og nå fungerte alt. Det virker som flammevakten hadde hengt seg litt bare.
Men nå fyrer og varmer den som aldri før og det føles aldeles toppers.
Tusen takk til IMS som var behjelpelig hele veien :thumbsup:

Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere.

https://baatplassen.n...hp?product=5533

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...