Jump to content

Jeg trenger tykkere sovemadrass i båten, høres dette valget bra ut

Lars H.

Recommended Posts

Vil tro det er stoor forskjell på kavalitet i skumgummimadrasser. Kjedelig når man ligger det flatt fort.

I Windyen vår er det helt elendig. La et liggeunderlag i fra BT under og det hjalp litt. Aller mest hjalp det for isoleringa. Fikk ikke det kjølige gufset opp gjennom madrassen.

Og derfor kan ofte den tykkeste være vondest å ligge på.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Jeg har ikke gjort noe mer, men slik gulvpapp, eller kanskje ennå bedre slik tynn blå tett skumgummi til å legge under parkett, høres smart ut. kanskje jeg har noe slikt liggende?

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Bygningsplast funger greit for mal. Det anbefales av madrass leverandør.

I vår kjøpte jeg madras med komfortsoner fra Ikea, og grudde meg til tilskjæring, men det gikk kjempe greit. Tok madrassen ut av trekket, la den gamle madrassen oppå som mal, tegnet over, og skar med helt ny brytebladkniv med god kvalitet.

Har ikke fått sydd til trekket ennå, det får fikses i løpet av vinteren.

Nei, spilebunn er uaktuelt Eureka. Det er styr nok med å løfte opp madrasser når jeg skal ha tak i noe i stuerommene (åpning fra toppen) under benkene om en ikke skulle styre spilebunn også. Og fuktighet har vi aldri vært plaget med.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Og ser en på bildet under, er det løse puter (med fast bunn) som legges ned mellom benkene for å få dobbeltseng. Så å få til en spilebunn, virker vanskelig.

Så¨dersom jeg får meg en hel madrass i 8 - 10cm tykkelse oppå dette, jevnes alle mellomrommene mellom benkeenhetene ut. Og med de to nåværende

overmadrassene på toppen burde det bli bra. Nå er det vel ikke så mange overnattinger igjen for denne sesongen, så det blir vel et vinterprosjekt.

bilde

• 6 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...