NilsPils Svart 2.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2014 Vil tro det er stoor forskjell på kavalitet i skumgummimadrasser. Kjedelig når man ligger det flatt fort. I Windyen vår er det helt elendig. La et liggeunderlag i fra BT under og det hjalp litt. Aller mest hjalp det for isoleringa. Fikk ikke det kjølige gufset opp gjennom madrassen. Og derfor kan ofte den tykkeste være vondest å ligge på. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Scand29bal Svart 4.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2014 Hitta du papper? Annars täckpap som man har på golvet när man målar kan funka? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 4.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2014 Jeg har ikke gjort noe mer, men slik gulvpapp, eller kanskje ennå bedre slik tynn blå tett skumgummi til å legge under parkett, høres smart ut. kanskje jeg har noe slikt liggende? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Kjelli Svart 5.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2014 Bygningsplast funger greit for mal. Det anbefales av madrass leverandør. I vår kjøpte jeg madras med komfortsoner fra Ikea, og grudde meg til tilskjæring, men det gikk kjempe greit. Tok madrassen ut av trekket, la den gamle madrassen oppå som mal, tegnet over, og skar med helt ny brytebladkniv med god kvalitet. Har ikke fått sydd til trekket ennå, det får fikses i løpet av vinteren. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 5.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2014 LarsH, siden du ikke har kommentert dette med spilebunn, så regner jeg med du ikke vil ha det. - men da har du ikke prøvd det :) jeg er sikker på at dere ville syntes det var godt å ligge på. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 5.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2014 Har forstått at en slik elektrisk kniv skal være bra å skjære skumgummi med.: http://www.lefdal.com/product/hjem-husholdning/kjokkenapparater/KN450/kenwood-elektrisk-kniv-kn450#tab-store-availability-trigger Har ikke prøvd sjøl enda, med en slik kniv er bestilt til det formålet. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Lars H. Svart 5.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2014 (redigert) Nei, spilebunn er uaktuelt Eureka. Det er styr nok med å løfte opp madrasser når jeg skal ha tak i noe i stuerommene (åpning fra toppen) under benkene om en ikke skulle styre spilebunn også. Og fuktighet har vi aldri vært plaget med. Redigert 5.Oktober.2014 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Eureka Svart 5.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2014 Da så :) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 5.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2014 Og ser en på bildet under, er det løse puter (med fast bunn) som legges ned mellom benkene for å få dobbeltseng. Så å få til en spilebunn, virker vanskelig. Så¨dersom jeg får meg en hel madrass i 8 - 10cm tykkelse oppå dette, jevnes alle mellomrommene mellom benkeenhetene ut. Og med de to nåværende overmadrassene på toppen burde det bli bra. Nå er det vel ikke så mange overnattinger igjen for denne sesongen, så det blir vel et vinterprosjekt. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
tromor Svart 14.April.2015 Link til dette innlegget Svart 14.April.2015 Hei Har en Finnmaster Pilot8 med 7,5 cm madrass i som ligger rett på harde glassfiberen. Tyngdekraften krever sitt og den blir hard/vond og ligge på, sjøl med x antall ankerdrammer. Har fått pris på "Stjernemadrassen" 17 cm fjærmadrass og 15 cm skumgummi madrass, hhv 8500,- og ca 3500,-. Hva er best å sove på? Sitér dette innlegget Link to post
3rik Svart 14.April.2015 Link til dette innlegget Svart 14.April.2015 Skjønner ikke at dere vil bruke så mye penger på spesiallagde madrasser når en kan skjære til selv. Det er jo ikke vanskeligere enn å skjære opp en napoleonskake(omtrent samme verktøy er det og). Selv kjøpte jeg wellpur memory overmasrasser fra jysk og sover bedre i båten enn hjemme. Sitér dette innlegget Link to post
offpist Svart 14.April.2015 Link til dette innlegget Svart 14.April.2015 Vi har 200X200 seng i hovedkabinen, og kjøpte Jensen Softline III overmadrass. 200X200 finnes egentlig ikke i sortimentet, men de laget den i størrelsen jeg ville ha. Trekket kan man ta av, og det burde ikke være vanskelig å skjære i madrassen og sy inn trekket slik at passformen blir riktig. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 14.April.2015 Link til dette innlegget Svart 14.April.2015 Skal du ligge godt, så tar du å tilpasser en spilebunn til 1000 kr og så holder det med en vanlig skummadrass eventuelt en overmadrass oppå. Spilebunn er Alfa omega, bygger lite og flexer, samt at den ventilerer under madrassen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.