Fzamanikia Startet 2.Oktober.2014 Del på Facebook Startet 2.Oktober.2014 Hei Jeg har nylig anskaffet meg en Scand 9200 fra 2003 som har gått ca.600timer. Når jeg kjører denne båten på mellom 1500-1800 rpm, så opplever jeg en del viberasjoner i hele båten. Jeg har byttet begge kryssa på drevet. Har noen vært borte i noe lignende eller har dere noe tips for hva mer jeg burde kontrollere? Takker for tips Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 2.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2014 Sjekket propellaksler for kast og propeller for skade? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Fantino Svart 2.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2014 Kompressorene starter vel i dette turtallområdet, og vil gi noe mer vibrasjoner. Sitér dette innlegget Link to post
Fzamanikia Svart 3.Oktober.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Oktober.2014 jo, propellaksel og propeller er sjekket funnet ok, vibrerer også ved sving og når drevet trimmes under kjøring!! utbedret luftlekkasje over på kompressor! reduserte vibrasjon med 30-40% Se bildet https://baatplassen.no/bildearkiv/57/57208/1412315990.jpg Sitér dette innlegget Link to post
john kristian Svart 3.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2014 Mulig at propell ser bra ut men jeg ville prøvd en annen. Mulig du ikke ser uballansen. Ellers så kan jo demper plata på svinghjulet være deffekt. HAr du sjekket motor fester? Sitér dette innlegget Link to post
dante Svart 3.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2014 Jeg hadde samme båt for endel år siden og skulle teste et "strøkent" sett med propeller. Propellene så helt fine ut men vibrerte så kraftig at jeg ikke turde dra den opp i plan engang. Visuelt så propellene fine ut men etter å målt de ut løp det ene bladet ørlite foran de andre.. Det skal ikke mye til.. Jeg ville forsøkt å bytte propeller eller få winrace til å fikse de du har. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.